Contextualisering van kennis verwijst naar de inspanning om kritische denkvaardigheden aan te leren waarbij studenten leren nadenken over de sociale, culturele en disciplinaire context waarin kennis wordt gecreëerd. Contextualisering houdt in dat het leerplan wordt uitgebreid met de stemmen van onderzoekers en docenten met een niet-westerse achtergrond, etnische-/gender-/seksuele minderheden en diverse casestudies. Inclusieve educatie is alleen mogelijk wanneer we diversiteit van denken in ons curriculum opnemen en gevestigde vormen van kennis in twijfel durven trekken. Contextualiseren van kennis houdt ook in dat we testen, tentaminering en evaluaties opnieuw bekijken.
Tool voor literatuurreflectie
Een hulpmiddel om te reflecteren op en wijzigingen aan te brengen in je huidige literatuurselectie
Tool kritisch lezen
Bevordering van een kritische benadering van het lezen van teksten
Universal Design for Learning
Een kader om onderwijs en leren te verbeteren en te optimaliseren
Inclusief Curriculum Ontwerp
Gids om het onderwijs te helpen creatief na te denken over het ontwerpen van een inclusief curriculum
F.A.I.R. Assessment Guide
Vier leidende principes voor een eerlijke en rechtvaardige beoordeling
Developing Engagement with Feedback Toolkit (DEFT)
Belangrijke kwesties in beoordeling en feedback voor docenten en studenten
Inclusive Pedagogy Toolkit
Zes onderling verbonden aspecten voor het ontwerpen van inclusieve leeromgevingen
Inclusion by Design
Een breder perspectief op inclusie in de dagelijkse praktijk van lesgeven