SmartPort @ Erasmus for sharing knowledge

Kennis delen is onze missie. Erasmus Centre for Urban, Port and Transport Economics (UPT) heeft als missie om huidige en toekomstige leiders in haven, logistiek en stedelijke mobiliteit te helpen betere besluiten te nemen. Wij doen dat met kwalitatief hoogwaardig onderzoek en onderwijs. Zo zetten onze experts zich in voor SmartPort @Erasmus.

Directeur Larissa van der Lugt: “Het is mooi om te zien hoe onze junior onderzoeker Niels van Saase zich als accountmanager inzet voor de research community SmartPort @ Erasmus. Naast het uitvoeren van onderzoek voor overheden en bedrijven heeft Erasmus UPT ook een academische ambitie. Het versterken van de onderzoeks-community op het gebied van havens is hier een goed voorbeeld van.”

Mensen en kennis verbinden
Niels van Saase is enthousiast over zijn rol in SmartPort @ Erasmus. “Vanaf nu zet ik me in als accountmanager voor de research community SmartPort @ Erasmus van Erasmus Universiteit Rotterdam. Deze community heeft twee hoofddoelen. Het eerste is het bij elkaar brengen van kennis op het gebied van havens binnen de Erasmus Universiteit Rotterdam, zodat experts doorlopend en blijvend van elkaar leren. Het tweede is het verspreiden van deze kennis onder externe stakeholders. Als accountmanager ben ik de link die de juiste mensen bij elkaar brengt. Ook houd ik me actief bezig met het organiseren van kennissessies en andere events.”

Block Exemption Regulation
Een voorbeeld van de activiteiten van Smartport @E rasmus is de maandelijkse Smartport Community Lunch meeting. Op de eerste meeting die Niels heeft georganiseerd sprak Larissa van der Lugt met de deelnemers over het verlengen van de Block Exemption Regulation (BER) in container liner shipping, een onderwerp waar de Europese commissie binnenkort een besluit over neemt.

Wat is SmartPort@Erasmus?
SmartPort@Erasmus is een kenniscentrum dat studenten, academici en mensen uit de private en publieke sector met elkaar verbindt. SmartPort @ Erasmus wil nieuwe manieren van samenwerking ontwikkelen en een hoge academische kwaliteit combineren met praktische relevantie, om onderzoek, onderwijs en projectonderzoek te leveren. Zogenaamde 'havenhoogleraren' zijn op verschillende Erasmus-scholen actief in verschillende disciplines en bundelen hun krachten om de uitdagingen aan te pakken waarmee zeehavens worden geconfronteerd. Ze reflecteren ook op actuele ontwikkelingen vanuit een onafhankelijk standpunt.

Voor meer informatie over SmartPort @ Erasmus kunt u contact opnemen met Niels van Saase, junior onderzoeker Erasmus Centre for Urban, Port and Transport Economics, telefoon: +31 10 408 1186.

Wilt u meer weten over Erasmus UPT en onze onderzoeks- en adviesdiensten? Bel nu en plan uw afspraak in!