Studenten aan het woord

Vijf vragen voor bachelorstudent Frank de Rooij
Erasmus bridge Rotterdam
Frank de Rooij

Bij 'Studenten aan het woord' vragen we onze studenten hoe het is om aan Erasmus School of Economics te studeren.

Deze keer deelt Frank de Rooij zijn ervaring, momenteel volgt hij de bacheloropleiding Econometrie en Operationele Research.

'Het meest interessante wat ik heb geleerd zijn alle processen die schuilgaan achter wiskundige formules en die simpel lijken maar dit eigenlijk niet zijn.'

Ik ben Frank de Rooij. Ik zit nu in het tweede jaar van de bachelor Econometrie en Operationele Research, en kom uit Delft.

Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?

Ik heb Econometrie en Operationele Research vooral gekozen omdat ik nog niet goed wist (en eigenlijk nog steeds niet weet) wat ik later precies wil gaan doen. Wel wist ik dat ik wiskunde en economie erg interessant vind. Daarom is deze opleiding perfect! De vele wiskundige kennis die je krijgt endie je vervolgens toe kunt passen op mooie economische vraagstukken maakt mij blij met deze keuze. Het feit dat je daarna wat je carrière betreft nog allemaal verschillende kanten op kan, is ook een groot voordeel.

Wat is je favoriete vak/leraar?

Mijn favoriete vak is 'Markov Processen'. Dit is een tak van wiskunde die veel te maken heeft met kansen berekenen. Mijn favoriete leraar is Chen Zhou, hij geeft dit vak. Hij legt super duidelijk en gestructureerd uit, terwijl hij er hier en daar ook nog een beetje humor doorheen gooit.

Wat is het meest interessante dat je tot nu toe hebt geleerd?

Het meest interessante wat ik heb geleerd zijn alle processen die schuilgaan achter wiskundige formules en die simpel lijken maar dit eigenlijk niet zijn. In deze studie krijg je niet formules die je moet gebruiken, maar moet je de formules en alles wat erachter schuilt goed leren begrijpen en vaak zelfs kunnen bewijzen. Dit doe je op de middelbare school nog niet veel, maar is erg belangrijk in deze studie.

Wat is jouw lievelingsplek voor een study-break op campus?

Mijn favoriete pauzeplek is toch wel de Erasmus Food Plaza. Vaak koop ik met wat vrienden wat te eten bij de Spar, omdat het daar goedkoper is. Vervolgens gaan we dan zitten in de gezellige food plaza. Soms koop ik hier natuurlijk ook wat, wat altijd heel erg lekker is.

Wat is je beste tip om iets leuks te doen in Rotterdam?

Mijn beste tip om te doen in Rotterdam is dat er in iedere wijk van de stad wel iets leuks te doen is! Maak een wandeling door Kralingen en het Oude Noorden om vervolgens via de mooie Erasmusbrug de Maas over te steken en een kijkje te nemen in het Zuiden. Bijvoorbeeld bij het Feyenoordstadion. Elk deel van de stad heeft iets wat leuk om heen te gaan!

Interview met Beerend

Interview met Beerend, student bachelor Economie en Bedrijfseconomie
Beerend smiling with a closed smile at the camera

Interview met Marinthe

Interview met Marinthe één van onze studenten bij Erasmus School of Economics.
Marinthe smiling with a closed smile

Interview met Luca

Interview met Luca één van onze studenten
Luca smiling at the camera