Interview met Céline

Studenten aan het woord
Inside view of the Polak building.
Student of Erasmus School of Economics

Ik ben Céline Kornet, 20 jaar en kom uit Papendrecht. Ik studeer Econometrie en Operationele Research aan de Erasmus Universiteit en zit nu in het tweede jaar van mijn bachelor.

Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?

Ik twijfelde zelf heel erg over welke studie ik moest kiezen en heb daarom bij heel veel studies en universiteiten gekeken. Ik keek veel bij technische universiteiten, omdat ik wiskunde heel leuk vind en het programmeren mij ook interessant leek. Daarnaast vond ik economie een heel leuk vak op de middelbare school. Uiteindelijk heb ik voor econometrie gekozen, omdat het voor mij de perfecte middenweg is. Een hele wiskundige studie, maar wel met toepassing in de economie.

Wat is je favoriete vak/leraar?

Mijn favoriete vak is combinatorisch optimaliseren. Bij dit vak lag de nadruk op het oplossen van lineaire programmeringsproblemen en optimalisering op grafen en netwerken. Mijn favoriete professor is Wilco van den Heuvel, omdat hij heel gestructureerd te werk gaat en de stof duidelijk over kan brengen.

Wat is het meest interessante dat je tot nu toe hebt geleerd?

Het meest interessante dat ik tot nu toe heb geleerd is hoe je problemen op een bepaalde manier kunt benaderen en vervolgens wiskundig kunt beschrijven en proberen op te lossen. Het is een soort abstracte manier van denken die je gedurende de opleiding steeds verder ontwikkelt.

Wat is jouw lievelingsplek voor een study-break op campus?

Tijdens een studiebreak zit ik graag bij de koffiehoekjes in Theil. Vaak studeer ik met vrienden in de UB en dan is het lekker om even een pauze te nemen en daar gezellig bij te kletsen. Als het lekker weer is, dan zit ik ook graag bij de trappen bij Paviljoen om in het zonnetje te lunchen.

Wat is je beste tip om iets leuks te doen in Rotterdam?

Rotterdam heeft zo veel verschillende leuke plekjes, dat je eigenlijk elke wijk langs zou moeten gaan om die te ontdekken! Ik vind het zelf heel leuk om naar de markt te gaan bij Blaak of om drankjes te doen in de Oude Haven of bij Witte de With. Als je even aan de drukte wilt ontsnappen, dan is het ook heel lekker om in Het Park bij de Euromast te chillen!

Interview met Beerend

Interview met Beerend, student bachelor Economie en Bedrijfseconomie
Beerend smiling with a closed smile at the camera

Interview met Marinthe

Interview met Marinthe één van onze studenten bij Erasmus School of Economics.
Marinthe smiling with a closed smile

Interview met Luca

Interview met Luca één van onze studenten
Luca smiling at the camera