Leerboek theologie van prof. Van der Kooi en prof. Van den Brink straks in zes vertalingen

Lateral interior facade of the church lit by natural light
Grijze emeritus theoloog
@SandraHaverman

Volgende week zal in Cluj, Roemenië, een Hongaarse vertaling worden aangeboden van het handboek Christelijke Dogmatiek van prof. Kees van der Kooi en prof. Gijsbert van den Brink.

Kees van der Kooi is als distinguished lecturer verbonden aan het EETI (Erasmus Economics and Theology Institute) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en emeritus professor van de Faculteit Religie en Theologie van de VU Amsterdam. Het is de vierde taal waarin dit boek verschijnt. Naast de Nederlandse editie (2012, nu in zesde druk) is er een Engelse en Spaanse vertaling. Vertalingen in het Chinees en Oekraiens zijn in voorbereiding.

Gevraagd naar de reden voor het succes zegt professor Van der Kooi: Het is een hedendaagse en internationaal georiënteerd theologisch handboek, dat de student en geïnteresseerde lezer inleidt in de vragen van geloof en theologie. Het zet de lezer aan zelf te denken en relaties te leggen, ook naar de wereld van het recht en de economie. Het voorziet kennelijk in een behoefte. Er is honger naar. In 2012 boden we het boek aan paus Franciscus aan, voorwaar een vliegende start!