Studenten

Port Constructor geeft studenten de mogelijkheid om zich te verdiepen in havenontwikkeling en bijbehorende dilemma’s gerelateerd in een online leeromgeving. Het ervaren van de dilemma’s en de keuzes motiveert de studenten om zich in te zetten voor een onderwijsprogramma. We passen verschillende werkvormen met de studenten toe. Hieronder staat 1 werkvorm omschreven met betrekking tot de haven-achterland missie.

Werkvorm – Achterland missie

Deze werkvorm start met een college over de bottlenecks en dilemma’s rondom verduurzaming. Vervolgens lichten wij Port Constructor toe en maken we de verbinding tussen de missie en het college.  Studenten krijgen een eigen account en gaan het spel zelf spelen. Het eerste doel is om een de highscore te halen. Daarna spelen de studenten de missie in groepjes en proberen ze een strategie te bedenken vanuit een stakeholder rol. In de volgende werkgroep presenteren de studenten hun strategie. De studenten kunnen aan de andere groepjes vragen stellen en wij leveren vervolgens feedback.