Branding
Wat
Branding is het creëren van een merk rondom de oplossing.
Waarom
Merken zorgen voor herkenbaarheid en dragen bij aan het overbrengen en verspreiden van je oplossing.
Hoe
- Bepaal de doelgroep(en) van het merk. Is dit de doelgroep van je oplossing, de opdrachtgever, en/of andere stakeholders?
- Bepaal hoe je wil dat je oplossing door deze doelgroep(en) gezien word. Welke associaties moet het merk oproepen? Welke waarden moet het merk voor staan?
- Denk na over de boodschap van het merk. Wat wil je dat de doelgroep(en) tussen de oren wordt geknoopt over de oplossing?
- Brainstorm over de verschillende elementen die het merk vormen. Denk bijvoorbeeld na over een naam, slogan en logo.
- Werk de verschillende elementen van het merk uit en gebruik deze in de communicatie over de oplossing - in presentaties, verslagen, video’s, een website, enzovoort. Zorg ervoor dat de verschillende elementen dezelfde uitstraling hebben en elkaar versterken.