Branding

Branding

Wat

Branding is het creëren van een merk rondom de oplossing.

Waarom

Merken zorgen voor herkenbaarheid en dragen bij aan het overbrengen en verspreiden van je oplossing.

Hoe

  1. Bepaal de doelgroep(en) van het merk. Is dit de doelgroep van je oplossing, de opdrachtgever, en/of andere stakeholders?
  2. Bepaal hoe je wil dat je oplossing door deze doelgroep(en) gezien word. Welke associaties moet het merk oproepen? Welke waarden moet het merk voor staan?
  3. Denk na over de boodschap van het merk. Wat wil je dat de doelgroep(en) tussen de oren wordt geknoopt over de oplossing?
  4. Brainstorm over de verschillende elementen die het merk vormen. Denk bijvoorbeeld na over een naam, slogan en logo.
  5. Werk de verschillende elementen van het merk uit en gebruik deze in de communicatie over de oplossing - in presentaties, verslagen, video’s, een website, enzovoort. Zorg ervoor dat de verschillende elementen dezelfde uitstraling hebben en elkaar versterken.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen