Koopman moet anno 2021 ook dominee zijn

Lateral interior facade of the church lit by natural light

Het kapitalisme is een zegen en heeft de wereld ongelofelijk veel welvaart gebracht, maar het heeft ook vaak te weinig oog voor wat mensen echt gelukkig maakt. Econoom Lans Bovenberg en theoloog Paul van Geest pleiten daarom voor een herwaardering van waarden en relaties in de economie, waarbij theologen een belangrijke rol kunnen spelen. Lees het interview in het ND hier.

Kruis en munt, oftewel geloof en geld: het is voor veel mensen nog altijd een ongemakkelijke combinatie. Maar dat is niet zo, zeggen econoom Lans Bovenberg en theoloog Paul van Geest. Aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, waar ze beiden actief zijn, denken ze met studenten na over wat economen en theologen van elkaar kunnen leren. Samen schreven ze er een boek over, Kruis en munt.

Prof.dr. Lans Bovenberg