Augustinus als tijdgenoot

Een gesprek tussen twee theoloog-economen
San Vitale, Ravenna

Voor sommigen is Augustinus een bisschop uit lang vervlogen tijden. Voor anderen is hij als psycholoog en econoom avant la lettre een gespreksgenoot in hedendaagse discussies. Paul van Geest, hoogleraar kerkgeschiedenis aan de Universiteit van Tilburg en hoogleraar theologie en economisch denken aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en Wilco de Vries, promovendus aan de Duke University Divinity School, behoren tot de laatste categorie. Het tijdschrift Soφie publiceerde een tweegesprek met hen over de blijvende relevantie van Augustinus’ denken.

In dit tweegesprek gaan beiden in op de relevantie van Augustinus theologische, economische, filosofische en andere inzichten voor het hedendaagse denken. Als grondig en breed denker zijn Augustinus' gedachten voor de meeste wetenschappen nog altijd relevant. Lees het tweegesprek via onderstaande link.