6e Europese Neo-Calvinisme Conferentie 2024 over ‘Neo-Calvinism and Capitalism’

Amsterdam, Vrije Universiteit (Engelstalig)

Deze conferentie is gewijd aan de betrokkenheid van het neocalvinisme bij het moderne kapitalisme. Deze relatie zal vanuit verschillende perspectieven worden belicht. In de eerste plaats zal historisch gezien de opkomst en ontwikkeling van het neocalvinistische sociaal-economische denken – grofweg van ‘Groen tot Goudzwaard’, maar ook de internationale verspreiding daarvan in de 20e en 21e eeuw – in beschouwing worden genomen. In de tweede plaats zal op filosofisch en theologisch vlak de vraag worden beantwoord hoe het neocalvinistische denken over deze kwesties moet worden geëvalueerd. Wat is het nut ervan voor hedendaagse uitdagingen zoals toenemende ongelijkheid en klimaatverandering? Ongeveer twintig wetenschappers van instellingen over de hele wereld zullen een kort paper presenteren over een breed scala aan onderwerpen die verband houden met het conferentiethema.

Kosten: € 50 (exclusief maaltijden). Vrijdag optioneel diner (meerprijs).

Datum: 29-30 augustus 2024

Locatie: Vrije Universiteit Amsterdam, Hoofdgebouw, Forum 2 (1D-06)

Meer informatie vindt u via onderstaande link.