Nieuw in de collectie: The Economist Historical Archive

De Universiteitsbibliotheek heeft het archief (1843-2015) van The Economist aangekocht, een prominent internationaal weekblad gericht op de actualiteit, internationale handel en wereldpolitiek, en technologische ontwikkelingen.

Cover economist

Het archief start met het eerste nummer, in 1843 als anti importtarief-pamflet gepubliceerd door een Schotse econoom. Al snelde verbreedde de kopij zich tot politieke economie in het algemeen, gevolgd door de actualiteit, financieel nieuws, handelsberichten en de Britse politiek. In de tweede helft van de twintigste eeuw ontwikkelde het blad zich tot het internationale nieuwsmedium dat het vandaag de dag nog steeds is. De redactionele orientatie van The Economist is al sinds het begin van het blad gebaseerd op het klassieke, maar vooral economisch liberalisme.

Je vindt The Economist Historical Archive in de A-Z Databankenlijst, of via onze Libguides. De UB biedt ook toegang tot de actuele content en het recente archief van het blad.

Meer info
Vragen? Neem contact op met Pieter van Leeuwen (Faculty liaison Arts and Culture, History, Media and Communication)