EUR-studentenleven te zien in nieuwe tentoonstelling

Een jonge studente loopt met haar rug naar de kamera de trap in de Leeskabinet nis op, richting hoge en goedgevulde boekenkasten.

Vanaf 6 maart is in de Universiteitsbibliotheek de tentoonstelling Associate! EUR student communities te zien. Met objecten van verschillende verenigingen vertelt de tentoonstelling het verhaal van het EUR studentenleven. Uiteenlopend maar gericht op saamhorigheid laten de objecten zien hoe thema’s als internationaliteit, gedeelde interesses en sport zich binnen verenigingen manifesteren.

In het oog springend zijn de Wayang Golek poppen van de Indonesische Studentenvereniging Rotterdam (Perkumpulan Pelajar Indonesia Rotterdam). Er worden meer items getoond die op hun eigen manier het karakter van de verenigingen weergeven, zoals de genderneutrale wc-bordjes van Erasmus Pride en een badmuts van de zwem- en waterpolovereniging. De tentoonstelling is tot eind mei te bewonderen in de vitrines van de Universiteitsbibliotheek en ook online te bekijken.