Databankenlijst en Collecties per vakgebied vernieuwd

De alfabetische databankenlijst en de Collecties per vakgebied (vanaf nu: bronnen) van de UB hebben een nieuwe jasje. Hierdoor zijn databanken, tijdschriften, boeken en andere bronnen beter en makkelijker te vinden.

De alfabetische databankenlijst

De nieuwe alfabetische databankenlijst is gemakkelijker te doorzoeken en te filteren op vakgebied (subject) of op het type databank – deze opties staan op 1 pagina bij elkaar. In het nieuwe systeem is nu ook het subject Development Studies beschikbaar.

De databankenlijst is opgeschoond: ‘losse’ tijdschriften en naslagwerken zijn zoveel mogelijk verplaatst naar relevante bronnen per vakgebied. Maar er zijn nog altijd ruim 250 databanken in de lijst te vinden. De term databank hanteren wij ruim: dat kan een tijdschriftpakket van een uitgever zijn, een vakspecifieke databank, een verzameling e-books, een bibliotheekcatalogus, historische bronnen of een krantenbank.

Als je een link naar een specifieke databank wilt delen of e-mailen, dan gaat dat heel eenvoudig via het Share icoontje. De meeste databanken hebben ook hun eigen friendly url gekregen, beginnend met https://libguides.eur.nl/  De icoontjes achter de naam van een databank geven meer informatie over de toegang (toegang vanuit huis via EZproxy, toegang alleen op de EUR-campus, Open Access).

Bronnen per vakgebied

De collecties per vakgebied zijn vervangen door Guides by discipline in LibGuides. Op deze pagina’s vind je de belangrijkste databanken, tijdschriften en andere bronnen voor je vakgebied, geselecteerd door de Faculty Liaisons.