Ginie Servant-Miklos benoemd tot Associate Member Club of Rome

Gedragswetenschapper Dr. Ginie Servant-Miklos, Erasmus Universiteit Rotterdam, is benoemd tot geassocieerd lid van de Club van Rome. Zij is een geëngageerde milieu-educator met ervaring in onderwijs, onderzoek en belangenbehartiging. De Club van Rome is een organisatie van individuen die een gemeenschappelijke zorg voor de toekomst van de mensheid delen en ernaar streven om een verschil te maken.

De Club van Rome is een platform met diverse denkers die holistische oplossingen identificeren voor complexe wereldwijde problemen en beleidsinitiatieven en -acties promoten om de mensheid in staat te stellen om uit meerdere planetaire noodsituaties te komen. Hun rapport “Grenzen aan de groei” in 1972 schokte de wereld. De organisatie heeft vijf belangrijke gebieden van invloed geprioriteerd: Opkomende nieuwe beschavingen; planetaire noodsituatie; het herdefiniëren van economie; het herdefiniëren van financiën; en jeugdleiderschap en intergenerationele dialogen.

Ginie Servant-Miklos voelt zich vereerd om zich aan te sluiten bij deze organisatie die zo'n baanbrekende rol heeft gespeeld in het op de voorgrond plaatsen van planetaire grenzen in het publieke debat sinds de jaren 70. Ginie: "Ik wil van deze kans het beste ervan maken om mijn boodschap van realistische hoop voor jongeren te verspreiden en mijn passie voor milieu- en sociale rechtvaardigheid te delen met een breder internationaal publiek. Het is opwindend om te zien hoeveel weerklank mijn boek Pedagogieën van ineenstorting: een hoopvolle educatie voor het einde van de wereld zoals we het kennen (gepubliceerd door Bloomsbury op 28 november) al heeft. Ik hoop dat mijn benoeming bij de Club van Rome bijdraagt ​​aan de impactgedreven missie van ESSB voor een duurzame toekomst."

Over Ginie Servant-Miklos

Dr. Ginie Servant-Miklos is momenteel assistent-professor in gedragswetenschappen aan de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences van de Erasmus Universiteit Rotterdam, Nederland. Haar onderzoeks- en onderwijswerk richt zich op het ontwikkelen van innovatieve pedagogieën voor maatschappelijke impact. Ze ontwikkelde het Experimental Pedagogics educational design framework, was medeoprichter van de Bildung Climate School met Prof. Rutger Engels, en is de auteur van Pedagogies of Collapse: a Hopeful Education for the End of the World as we Know it, November 2024. Ze is Senior Fellow van het Comenius Netwerk voor onderwijsvernieuwers in Nederland. Ze is de oprichter en voorzitter van het bestuur van de FairFight Foundation, een organisatie die meisjes en vrouwen uit Zambia, Zimbabwe en India de mentale en fysieke voordelen van vechtsporttraining biedt, evenals educatieve ondersteuning. Ginie is een vocale activist voor duurzaamheid en gendergelijkheid, en pleit voor verandering door middel van publieke betrokkenheid zoals TEDx talks, debatten, podcasts en andere digitale media.

Onderzoeker

Marjolein Kooistra, communicatie ESSB, kooistra@essb.eur.nl