Master

Campus Woudestein

Gefeliciteerd, je bent (voorwaardelijk) toegelaten tot een van onze (pre)masterprogramma’s! Bekijk de onderstaande checklist (die voor jou van toepassing is) goed door, zodat je op tijd je inschrijving kunt afronden voor het nieuwe academisch jaar. Je inschrijving moet zijn afgerond vóór 1 september

Checklist: Voorwaardelijk toegelaten

Direct na aanmelding mogelijk. 

Je hebt hiervoor een aparte mail ontvangen direct na je aanmelding met een uploadlink (controleer eventueel je spam box). Kun je deze e-mail niet vinden? Upload dan je pasfoto in Osiris studentgegevens of stuur een e-mail naar Team Enrolment, Deregistration and Funding via edf.es@eur.nl, o.v.v. je volledige naam en studentnummer, en voeg jouw pasfoto als bijlage toe.

Heb je een email ontvangen dat je voorwaardelijk ben toegelaten? Lees deze dan goed door om op de hoogte te zijn onder welke voorwaarden je bent toegelaten en wat je hiervoor dus nog moet doen.

Je aanmelding wordt pas afgerond nadat je hebt voldaan aan de vereisten in het toelatingsbericht en pas nadat je ons daarvan op de hoogte hebt gebracht door middel van het indienen van bewijs daarvan. Zorg ervoor dat je dit vóór 15 augustus doet. 

Opsturen vereiste documenten 
Moet je documenten opsturen? Via de link hieronder lees je hoe je dit kunt doen. 
Hoe en welke documenten moet ik opsturen? 

Let op: Om te voorkomen dat berichten over je aanmelding in je map met ongewenste email (spam) terechtkomen, raden we je aan Erasmus Universiteit Rotterdam aan je adresboek of lijst met vertrouwde afzenders toe te voegen. 

De betaalwijze kan doorgevoerd worden via Studielink. Zodra dit kan krijg je hiervan een bericht vanuit Studielink. Zie je deze optie niet in je to-do-lijst in Studielink? Neem dan contact op met het Erasmus Studenten Service Centrum (ESSC) via (010) 408 2323 en zorg dat je je studentnummer bij de hand hebt. 

Raadpleeg deze website indien je andere vragen hebt over het doorvoeren van de betaalwijze of het collegegeld. 

Je gegevens zullen vanaf april worden doorgestuurd naar de Immigration Desk en zij zullen contact met je opnemen als immigratie op jou van toepassing is. Neem contact op met hen voor wat betreft immigratie gerelateerde zaken. Laat het ons echter wel weten als je 2,5 maand voor aanvang van je opleiding nog niets van ze hebt gehoord. Als je al een verblijfsvergunning hebt, neem dan direct contact met de Immigration Desk op en vraag ze of je nog iets moet doen met betrekking tot immigratie. 

Zolang je inschrijfverzoek in studielink de status ''verzoek ingediend'' heeft, sta je nog niet ingeschreven. Dat is pas het geval als je status verandert naar 'ingeschreven'. Je inschrijving moet zijn afgerond vóór 1 september. We adviseren je daarom om in studielink je status, de detailpagina van je inschrijfverzoek én de berichten die je van ons ontvangt goed in de gaten te houden. Neem tijdig contact op met het Erasmus Studenten Service Centrum als voor jou niet duidelijk is waarom je inschrijving nog niet is afgerond. 

Checklist: Onvoorwaardelijk toegelaten

Direct na aanmelding mogelijk. 

Je hebt hiervoor een aparte mail ontvangen direct na je aanmelding met een uploadlink (controleer eventueel je spam box). Kun je deze e-mail niet vinden? Upload dan je pasfoto in Osiris studentgegevens of stuur een e-mail naar Team Enrolment, Deregistration and Funding via edf.es@eur.nl, o.v.v. je volledige naam en studentnummer, en voeg jouw pasfoto als bijlage toe. 

De betaalwijze kan doorgevoerd worden via Studielink. Zodra dit kan krijg je hiervan een bericht vanuit Studielink. Zie je deze optie niet in je to-do-lijst in Studielink? Neem dan contact op met het Erasmus Studenten Service Centrum (ESSC) via (010) 408 2323 en zorg dat je je studentnummer bij de hand hebt. 

Raadpleeg deze website indien je andere vragen hebt over het doorvoeren van de betaalwijze of het collegegeld. 

Je gegevens zullen vanaf april worden doorgestuurd naar de Immigration Desk en zij zullen contact met je opnemen als immigratie op jou van toepassing is. Neem contact op met hen voor wat betreft immigratie gerelateerde zaken. Laat het ons echter wel weten als je 2,5 maand voor aanvang van je opleiding nog niets van ze hebt gehoord. Als je al een verblijfsvergunning hebt, neem dan direct contact met de Immigration Desk op en vraag ze of je nog iets moet doen met betrekking tot immigratie. 

Zolang je inschrijfverzoek in studielink de status ''verzoek ingediend'' heeft, sta je nog niet ingeschreven. Dat is pas het geval als je status verandert naar 'ingeschreven'. Je inschrijving moet zijn afgerond vóór 1 september. We adviseren je daarom om in studielink je status, de detailpagina van je inschrijfverzoek én de berichten die je van ons ontvangt goed in de gaten te houden. Neem tijdig contact op met het Erasmus Studenten Service Centrum als voor jou niet duidelijk is waarom je inschrijving nog niet is afgerond. 

Praktische informatie

Meer informatie over de start van het academisch jaar, voorbereiding, introductie, rooster e.d. volgt in het welkomstbericht (vanaf augustus) nadat je volledig bent ingeschreven.

  • De Academische Jaarkalender vind je hier 

Belangrijke data academisch jaar 2023-2024 

21 - 24 August, 2023Eurekaweek
Week of 28 AugustIntroduction lecture
September 4th, 2023Start Academic year & Education

Binnen twee weken nadat de status van je inschrijving in Studielink is gewijzigd in 'ingeschreven', ontvang je een digitale collegekaart en kun je een bewijs van inschrijving downloaden.

  1. Wanneer je inschrijving is afgerond ontvang je een digitale collegekaart. Dit is je officiële legitimatie op de campus; het is daarom verplicht om een pasfoto te uploaden bij je eerste inschrijving aan de EUR. Je digitale collegekaart is je lenerspas bij de universiteitsbibliotheek; je hebt deze nodig wanneer je gebruik wilt maken van een studieplek en bij de toegang tot colleges kan hiernaar gevraagd worden.
     
  2. Zodra je volledig ingeschreven staat kun je zelf een bewijs van inschrijving downloaden. Een bewijs van inschrijving kun je gebruiken voor organisaties (bijv. een bank of verzekeringsmaatschappij) die daarom vragen.

Meer informatie over de collegekaart en bewijs van inschrijving vind je hier.

Begin augstus zijn de roosters van komend jaar afgerond, tot die tijd ben je vrij om de academische kalender en het lesrooster van het huidige academische jaar te bekijken om je planning vorm te geven via de courseguide. Let er echter wel op dat deze voor volgend jaar anders kunnen zijn!

Alle verplichte literatuur is te vinden in de vakbeschrijving.

Op MyEUR ESSB vind je alle informatie die je nodig hebt als je volledig als student staat ingeschreven en je aan je studie gaat beginnen. 

De volgende informatie kun je bijvoorbeeld op MyEUR ESSB vinden: 

  • Compensatieregeling 
  • Herkansingen 
  • Inschrijven voor tentamens of practica 
  • Regels en Richtlijnen van jouw faculteit
  • Etc. 

Het toelatingsaanbod dat je van ons ontvangt is één jaar geldig, behalve voor de master psychologie. Mocht je je opleiding een jaar later willen beginnen, dan kunnen we je toelating eenmalig uitstellen. Je dient je dan volgend academisch jaar opnieuw in te schrijven (precies dezelfde procedure en documenten). Vergeet dan niet een scan van het toelatingsaanbod “(on)voorwaardelijk toegelaten”-e-mail toe te voegen bij de aanvullende documenten. 

Nogmaals, bovenstaande geldt niet voor de master Psychologie.

Contact 

Heb je aanvullende vragen over bovenstaande onderwerpen? Neem dan gerust contact met ons op. 

Wij kunnen je sneller en makkelijker helpen als je je studentnummer vermeldt. 

Aanmelding en toelating
Marketing, Recruitment and Admissions 
T: (010) 408 2141 
E: master@essb.eur.nl 

Social media 

Wil jij alvast een impressie van studeren aan Erasmus School of Social and Behavioural Sciences en wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, leuke events of zien hoe het studentenleven eruitziet? 

Volg ons dan nu op Facebook of Instagram

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen