Applied Research Methods and Statistics

Onderzoekers
vergrootglas op gezichten
  • prof. dr. Lidia Arends

    Methoden en Technieken van sociaal-wetenschappelijk onderzoek; meta-analyse en systematische reviews; onderwijs-onderzoek; biostatistiek

    Lidia Arends is hoogleraar Methoden &Technieken van sociaal-wetenschappelijk onderzoek, ze is lid van de Opleidingscommissie Pedagogische Wetenschappen en ze is toetsdeskundige van de Examencommissie (ESSB).

    Lidia is gepromoveerd op Multivariate Meta-analyse. Inmiddels is ze ook vaak betrokken bij onderzoek naar onderwijs (lezen, diversiteit, functiebeperking, enz). Daarnaast werkt ze als biostatisticus bij het Erasmus Medisch Centrum.

    portret
  • dr. Bruno Bocanegra

    Experimental design in behavioral research; high-level cognition; psychological theory and methods; non-linear (process) models

    Het recente onderzoek van Bruno Bocanegra spitst zich toe op de relatie tussen theorie, methode en modellen in (experimenteel) onderzoek, voornamelijk in de hogere cognitie.

    portret
  • Dr. Oliver Lindemann

    Cognitieve representatie van getallen en wiskundige concepten in kinderen en volwassenen; bayesiaanse statistiek; open science; ontwikkeling van onderzoekssoftware

    Oliver Lindemann is universitair hoofddocent Cognitieve psychologie en is voornamelijk bezig met experimenteel onderzoek naar de invloed van wiskunde-angst op rekenvaardigheid en de ‘embodiement’ van wiskundige concepten. Hij is medeoprichter van de Open Science Community Rotterdam en lid van de toetscommissie van ESSB.

    portret
  • Dr. Marleen de Moor

    Methoden en statistiek; longitudinale data-analyse; gedragsgenetica; gezinspedagogiek

    Marleen de Moor is gepromoveerd in de gedragsgenetica op nieuwe methoden om causaliteit in ‘family designs’ te onderzoeken. Ze onderzoekt momenteel hoe biologische factoren (zoals genen en hormonen) samenhangen met opvoeding en onderwijs, en past hiervoor geavanceerde longitudinale data-analyse technieken toe.

     

    portret
  • dr. Marike Polak

    Methoden en Technieken van Sociaal-wetenschappelijk onderzoek; psychometrie (vragenlijstonwikkeling en validering); evidence based (geestelijke) gezondheidszorg: onderzoek naar effectiviteit/werkingsmechanismen van interventies in de (G)GZ

    Marike Polak is universitair hoofddocent M&T van sociaal-wetenschappelijk onderzoek en voorzitter van de facultaire Examencommissie ESSB. Marike is gepromoveerd op schaaltechnieken voor bipolaire meetschalen/item-analyse voor single-peaked items (psychometrie) en is als onderzoeker actief op het gebied van de (geestelijke) gezondheidszorg. Zij doet daar bijvoorbeeld onderzoek naar interventies en behandelingen en draagt bij aan de ontwikkeling van meetinstrumenten.

    portret
  • Dr. Peter Verkoeijen

    Toegepaste cognitieve psychologie; onderwijspsychologie

    Peter Verkoeijen is gepromoveerd op een proefschrift met fundamenteel cognitief psychologisch onderzoek naar de causale mechanismen achter het spacing effect, een bekend fenomeen uit de geheugenpsychologie. Inmiddels houdt hij zich voornamelijk bezig met toegepast cognitief en onderwijspsychologisch onderzoek naar effectieve cognitieve strategieën en hoe deze op zo’n manier ingebed moeten worden in de instructie en oefening dat zij het (zelfregulerend) leren van studenten in het hoger onderwijs bevorderen.

  • Kristel de Groot, MSc.

    Biologische psychologie; onderwijspsychologie

    Kristel de Groots expertise is biologische psychologie (primair cognitive neuroscience en EEG). Ze doet momenteel binnen de M&T-groep longitudinaal onderzoek naar student mental health en studeren met een functiebeperking. Hier praat ze vaak (en graag!) met anderen (studieadviseurs, studentdecanen, docenten, beleidsmedewerkers, …) over.

    portret
  • Gökhan Korkmaz, MSc

    Linguistics onderzoek; brain & Cognition onderzoek (meta-analyse)

    Gökhan Korkmaz heeft een master in Brein & Cognitie en werkt nu als wetenschappelijk docent binnen het M&T. Naast zijn functie als WD doet hij onderzoek naar het Animacy en Survival Memory effect.

    portret
  • Pieter van Lamoen, MSc.

    Diversiteit in hoger onderwijs; studiesucces; sociale netwerken; longitudinale data analyse

    Pieter van Lamoen doet als promovendus onderzoek naar diversiteit in de transitie naar het hoger onderwijs, met een focus op eerstegeneratiestudenten en studenten met een migratieachtergrond. In dit project onderzoekt hij onder andere hoe sociale netwerken van studenten zich ontwikkelen en hoe dit samenhangt met verschillende vormen van studiesucces.

  • Marloes Onrust, MSc.

    Statistisch advies voor diverse onderzoeksprojecten

    Marloes Onrust heeft een master in Methoden en Statistiek van de Psychologie en is een expert op het gebied van multilevel modelling. Als wetenschappelijk docent is Marloes betrokken bij de ontwikkeling en coördinatie van de statistiekcursussen bij onze opleidingen.

    portret
  • Tessa Visser, MSc

    (On)gelijkheid in de transitie van primair naar secundair onderwijs

    Tessa Visser heeft een master in klinische psychologie en klinische kinder- en jeugdpsychologie. Voor haar promotie doet ze onderzoek naar (on)gelijkheid in de transitie van primair naar secundair onderwijs, waarin ze zowel kwantitatieve als kwalitatieve methodes toepast.

    portret

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen