Focus op hoe je wél plezier kan maken, en je toch aan de coronamaatregelen kan houden

De anderhalve meter afstand tot anderen volhouden is een uitdaging voor iedereen, maar vooral jongeren lijken hier moeite mee te hebben. Om die reden gaat het RIVM een voorlichtingscampagne starten om het gedag van jongeren positief te veranderen. Professor Moniek Buijzen (EUR) legt in de Volkskrant, het NRC en NOS uit dat om die campagne te laten slagen, het belangrijk is om begrip te tonen voor de situatie van jongeren.  

Jongeren zien op sociale media hoe hun vrienden en social influencers naar huisfeestjes gaan en elkaar een knuffel geven. Vervolgens maken ze een afweging over hoe zij zelf om willen gaan met de maatregelen.

Professor Moniek Buijzen, die al eerder het RIVM adviseerde over de manier waarop zij jongeren konden benaderen, zegt hierover: “Juist bij die afweging moet de nieuwe campagne de jongeren gaan helpen. Veel jongeren worstelen hiermee. Ze weten echt wel dat de regels bestaan en dat corona gevaarlijk is, maar ze staan ook onder sociale druk."

Lees het artikel van NOS

Lees het artikel van NRC

Lees het artikel van de Volkskrant

Professor

Compare @count study programme

  • @title

    • Duration: @duration
Compare study programmes