Training Eurekaweek Gidsen

Eurekaweek Visitors
Crewleden lachen naar elkaar op International Day tijdens de Eurekaweek 2023.
Evgeny Astapov

IDEA Center heeft samen met Brave Spaces en Eurekaweek Management (EWM) een training ontworpen voor en gegeven aan de studentengidsen die dit jaar actief zullen zijn tijdens de Eurekaweek - de jaarlijkse introductieweek van Erasmus Universiteit Rotterdam voor alle nieuwe studenten. Eurekaweek Gidsen begeleiden nieuwe studenten tijdens de Eurekaweek. De training richtte zich op cruciale onderwerpen als actieve omstandersinterventies, diversiteit & inclusie, en consent. Het herkennen van andermans grenzen en begrijpen wat maakt dat zij zich veilig voelen, is de eerste stap op weg naar een gastvrije en veilige EUR-gemeenschap.

Meer dan 400 studentengidsen werden uitgenodigd om na te denken over hoe zij zouden reageren bij moeilijke situaties die zich tijdens de Eurekaweek zouden kunnen voordoen. Wat doe je als je ongewenst gedrag ziet? Hoe zorg je ervoor dat alle studenten zich betrokken voelen? Brave Spaces gaf gidsen een gereedschapskist om op terug te vallen en vertrouwen om bepaalde situaties te herkennen en ernaar te handelen.

Voor nieuwe studenten is de Eurekaweek het begin van een heel belangrijk hoofdstuk in hun leven en we willen dat ze een gastvrije start hebben op de universiteit - dat ze zich gezien, opgenomen en gewaardeerd voelen op onze universiteit.

We wensen alle gidsen en nieuwe studenten een fijne Eurekaweek!

• Eurekaweek 2024

De Eurekaweek is dé introductieweek van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en is bedoeld voor alle aankomende studenten aan de EUR.
    Photobooth with happy students
  • IDEA Center

De Erasmus Universiteit Rotterdam viert de kracht van onze grote diversiteit aan wetenschappers, studenten en medewerkers.