Hoe jij Oekraïne kan helpen

De huidige situatie in Oekraïne heeft de hele wereld opgeschrikt. Veel mensen zijn hun huizen ontvlucht en hebben behoefte aan huisvesting, maar ook aan voedsel en andere producten. De Eastern European Student Association (EESA) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft daarom een initiatief opgezet waarbij studenten kunnen doneren aan Oekraïne.

In samenwerking met de landelijke Studenten voor Oekraïne en het Rode Kruis Oekraïne zamelt EESA donaties in die naar Oekraïne worden gestuurd. De donaties kunnen ten minste tot vrijdag 18 maart worden gedaan en mensen kunnen de donatie brengen naar het kantoor van EESA in het P-gebouw, kamer 1.070.

"Donaties zijn nodig zolang de oorlog gaande is, elk beetje helpt"

Julia Baranowska

Secretaris van EESA

Loading donations in a truck

Naast donaties organiseert EESA ook verschillende evenementen om geld in te zamelen voor Oekraïne. Meer informatie over hoe je kunt helpen vind je op EESA's Instagram (@eesa.eur) of website.