EUR investeert in loopbaancoaching voor meer werkplezier en eigen regie

Campus Woudestein, Erasmus Building
Twee dames in overleg op de campus.

Medewerkers van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) kunnen gratis loopbaancoaching volgen. Hiermee wil de universiteit dat medewerkers meer plezier in hun werk hebben en zich verder kunnen ontwikkelen. Loopbaancoaches Nanette Compeer en Nicole van Dijk helpen medewerkers om zelf de regie over hun loopbaan te nemen.

Nanette Compeer en Nicole van Dijk poserend op de campus.

Nanette en Nicole werken bij het Learning & Career Centre (LCC) van de EUR. Zij begeleiden medewerkers drie tot zes maanden, zodat er genoeg tijd is om een vertrouwensband op te bouwen. "We zien dat medewerkers hierdoor stappen zetten en meer voldoening uit hun werk halen," vertelt Nanette.

De coaching is praktisch en actief. Medewerkers doen oefeningen zoals werken met vloerankers of sessies in de natuur. Dit helpt om nieuwe ideeën en inzichten te krijgen. De EUR blijft het loopbaanadvies verbeteren, zodat de kwaliteit hoog blijft.

"Ontwikkeling is belangrijk voor de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers," zegt Nicole. "Zo kunnen ze groeien in hun werk, binnen of buiten de universiteit."

Lees het volledige artikel op de SoFoKleS website.

Over hoe Erasmus Universiteit Rotterdam haar medewerkers aanmoedigt om te blijven leren & ontwikkelen, lees je hier meer.

Medewerkers kunnen in ons Portaal voor Persoonlijke Ontwikkeling meer informatie vinden over hoe zij gebruik kunnen maken van de Career Coaching.