UB wint de publieksprijs van de Rotterdam Architectuurprijs 2017

Rotterdam Architectuurprijs 2017

De uitreiking vond plaats in het Rotterdamse stadhuis en is bedoeld als onderscheiding voor het beste gebouw van Rotterdam.

Van de 44 inzendingen kwamen er 10 uit op een shortlist. In totaal zijn 4700 stemmen uitgebracht.

Wethouder Robert Simons heeft de publieksprijs uitgereikt. Ons gebouw is gebouwd in 1968 en het afgelopen jaar grondig gerenoveerd door Defesche van den putte architectuur + stedenbouw. Het biedt nu plek voor 900 studenten en heeft 50 flexibele kantoorwerkplekken. Ook de collecties van de Universiteitsbibliotheek en het Rotterdamsch Leeskabinet hier te vinden.

De jurywinnaar, CPO Hooidrift, is een project aan de Hooidrift in het Nieuwe Westen waar 14 gezinnen hun eigen woning ontwikkelden op een stuk land dat twaalf jaar braak heeft gelegen.

Voor de prijs kwamen alle gebouwen in aanmerking die tussen 1 juli 2016 en 1 juli 2017 in Rotterdam in gebruik zijn genomen.