Nieuwe database met onderzoek over Afrika en uit Afrika

Na een succesvolle proefperiode heeft de Universiteitsbibliotheek de database Africa-Wide Information permanent aangeschaft. Africa-Wide Information is een unieke, multidisciplinaire index voor onderzoek en publicaties uit Afrika en over Afrika, en helpt je andere invalshoeken te ontdekken.

Africa-Wide Information combineert tientallen databases afkomstig uit Afrika, Europa en Noord-Amerika. De inhoud bestrijkt alle Afrikaanse landen op vakgebieden als landbouw, cultuur, ontwikkeling, economie, gezondheid, geschiedenis, industrie, recht, literatuur, politiek en meer. In deze database vind je onderzoek uit en over Afrika dat niet in andere academische databanken te vinden is, in een verscheidenheid aan talen. Africa-Wide Information bevat hoogwaardig onderzoek gepubliceerd in academische tijdschriften en boeken. De database bevat echter ook populaire tijdschriften, kranten, overheidspublicaties, grijze literatuur, proefschriften, en zelfs muziekopnamen, en radio- en televisie-uitzendingen.