EUR University Press – is it needed?

International Open Access week 2023

Dit evenement wil een discussie op gang brengen over een toekomst waarin institutionele publicaties een rol kunnen spelen bij het vormgeven van innovatieve Open Access-praktijken aan de EUR.

Op 25 oktober organiseert de UB een dialoog over de mogelijkheid om een universiteitsuitgeverij te beginnen aan de EUR. We verzamelen ervaringen van redacteuren van tijdschriften gevestigd aan de EUR, andere Nederlandse universiteitsuitgeverijen en nationale publicatie-infrastructuren.

PROGRAMMA:
13:30 – Welkomstwoord door dr. Andrea Tarchi (Open Access Officer, UB)
13:35 – Presentatie door dr. Yogi Hendlin (Universitair docent Erasmus School of Philosophy, hoofdredacteur Biosemiotics Journal)
13:50 – Presentatie door drs. Margreet Nieborg (Projectmanager University Press Groningen)
14:05 – Presentatie door Jan Willem Wijnen (Projectleider openjournals.nl)
14:20 – Presentatie door Martijn van der Meer (Chair, Journal of Trial and Error)
14:35 – Plenaire Q&A

Als je geïnteresseerd bent in de wereld van wetenschappelijke publicatie en meer wilt weten over een potentiële University Press aan de EUR, mis dan zeker niet de kans om deel te nemen aan dit interessante evenement!

Details:
: Woensdag 25 oktober 2023, 13:30-15:00 uur
Waar: Kamer 0.08, Langeveld-gebouw , EUR campus Woudestein, K.P. van der Mandeleplein, Rotterdam
Wie: Alle geïnteresseerde onderzoekers die redacteur zijn bij een tijdschrift, gevestigd aan de EUR, onderzoekers die interesse hebben in het opzetten van een tijdschrift en collega's werkzaam in de onderzoeksondersteuning aan de EUR.