Bereikbaarheid UB en Leeskabinet tijdens renovatie Tinbergen-gebouw

looproute naar UB afgesloten

Het Tinbergen-gebouw, gelegen tegenover de Universiteitsbibliotheek (UB), ondergaat een grootschalige renovatie. Met ingang van maandag 17 juni zullen de hekken rondom het bouwterrein worden gesloten, waardoor de doorgang via de Institutenlaan naar de andere zijde van de campus niet langer mogelijk is. Dit betekent dat als je de bibliotheek wilt bezoeken je gebruik moet maken van alternatieve routes.

Hoe bereik je de Universiteitsbiliotheek en het Rotterdamsch Leeskabinet?

Vanaf station Kralingse Zoom en vanaf de Burgemeester Oudlaan kun je de UB en het Leeskabinet zoals gewoonlijk bereiken via de Collegelaan.

Als je vanaf Erasmus Plaza komt, aan de zuidkant van de campus, zijn er twee opties:

1. Via het Erasmus- en het Theil-gebouw is de bibliotheek te bereiken via de ingang op de luchtbrug.
  2. Via het voetpad langs het E- en G-gebouw (de schildpadroute op de plattegrond) en via de Collegelaan naar de hoofdingang.  Deze route kruist de bouwweg op de Sportlaan. Het passeren van bouwverkeer kan enkele minuten vertraging opleveren.

Er wordt bewegwijzering geplaatst om de routes duidelijk aan te geven.

Psst! Naast het G-gebouw is een sluiproute tussen de bibliotheek en de vijver.

Vragen? Neem contact met ons op via het online formulier of bel 010-4081198.