Bekijk ‘De poëzie van het Rotterdamsch Leeskabinet’

Een tweetal studenten met boeken in hun handen, neuzend tussen de boekenkasten van het Leeskabinet

Een selectie uit de meer dan tienduizend poëziebundels van het Rotterdamsch Leeskabinet is nu te zien in de vitrines van de Universiteitsbibliotheek én in deze online expo.

De poëzie neemt in onze collectie een belangrijke plaats in. Het Leeskabinet verzamelt bijzondere uitgaven en actuele titels, en ook in onze publieksactiviteiten maken we ruimte voor deze kunstvorm.

Bekijk werk van onder anderen Jules Deelder, Elfie Tromp en Jana Beranovà. In de laatste vitrine aandacht voor het wordingsproces van Ontbloesemingen, onze eerste voorjaarspublicatie, met het gelijknamige gedicht dat Myrte Leffring speciaal voor het Leeskabinet schreef en dat door Gemma Plum van prachtige illustraties werd voorzien, waarna boekverzorger Pieter Kers er een bijzondere uitgave van maakte.