Maak kennis met Miriam Iliohan, keynote spreker ImpactEd Conference

Graag presenteren we de keynote spreker van ImpactED Conference op donderdag 5 oktober: Miriam Iliohan, medeoprichter en manager van het Designlab van Universiteit Twente.

Iliohan is medeoprichter en manager bij DesignLab van de Universiteit Twente in Nederland. Haar brede (internationale) netwerk, ervaring, kennis en enthousiasme in het opzetten van experimentele ecosystemen heeft Iliohan al vele andere rollen gebracht. Binnen de Universiteit Twente maakt ze deel uit van de adviescommissie voor studententeams, is ze lid van de stuurgroep voor de (social) Entrepreneurial challenge, spreker en moderator op internationale evenementen/conversaties op hoog niveau. Daarnaast is ze Founding Fellow & Coach voor de Faculty Innovation Fellows aan het Hasso Plattner Institute for Design van Stanford University en Mentor voor het University Innovation Fellows programma.

Als onderdeel van het managementteam van DesignLab richt ze zich op de activiteiten en implementatie van de Responsible Futuring-aanpak. Responsible Futuring is DesignLab's transdisciplinaire aanpak om de gewenste toekomst mede vorm te geven door het omarmen van transdisciplinaire en het stimuleren van morele verbeelding. Op dit moment ontwikkelen ze een toolkit en experience, evenals een educatief programma rond Responsible Futuring dat ze toepassen bij verschillende Nederlandse en internationale organisaties in zowel de publieke als private sector.

We zijn verheugd om Iliohan te verwelkomen op ImpactEd Conference, waar we docenten, onderzoekers en changemakers samenbrengen die gepassioneerd zijn over het creƫren van betekenisvolle impact door onderwijs.