Tour Depot Boijmans

donderdag 26 sep 2024, 15:00 - 16:00
Gesproken taal

Depot Boijmans

Koop je tickets! Voeg toe aan agenda

Bezoek Depot Boijmans en leer meer over de topstukken in de tentoonstelling ‘Lievelingen’.

Bezoek met een rondleiding dit openbaar toegankelijke kunstdepot van museum Boijmans van Beuningen. Je leert meer over dit iconische gebouw en je bezoekt de tentoonstelling ‘Lievelingen’, met de 70 allermooiste werken van de collectie. Deze geven een mooi overzicht van de schilder- en beeldhouwkunst van het museum. Er zijn meesters te zien als Rembrandt, Van Gogh, Picasso, Dali, maar ook aan De toren van Babel en werk van Rachel Ruysch, Jean-Michel Basquiat en nog veel meer.

De afgelopen twee jaar konden bezoekers hun eigen favoriet opgeven. Een gids vertelt ons meer over deze werken.

Daarnaast bezoeken we ook ‘Lievelingen XL’, met werken van groot formaat, zoals het schilderij Grey,Orange on Maroon, No 8 van Mark Rothko en de spiegelkamer, Infinity Mirror Room – Phalli’s Field(Floor Show) (1965 (1998)) van Yayoi Kusama.

De tour is Engelstalig en alleen toegankelijk voor EUR-studenten.

Na de tour, tot sluitingstijd (17.00 uur), kun je zelf rondlopen en heel veel foto's maken van dit iconische gebouw.

Meer info over de tentoonstelling

Locatie: Depot Boijmans, Museumpark 24, Groepsingang links naast de hoofdingang
Toegang: alleen EUR-studenten € 5,- incl. entree en rondleiding
Datum: donderdag 26 september
Tijd: 15:00-16:00 (verzamelen 14:45u.) We kunnen alleen met de hele groep naar binnen, laatkomers kunnen niet meer mee! Na de tour kun je tot 17.00 uur zelf het Depot verder bekijken.