Scapino Ballet en Blaudzun: Oscar

Dans, theater, circus én livemuziek!
donderdag 5 sep 2024, 20:00 - 22:00

Nieuwe Luxor Theater Rotterdam

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Dans, theater, circus én livemuziek van Blaudzun!

OSCAR brengt met dans, theater, circus én livemuziek van Blaudzun een hommage aan Oscar Carré, de grondlegger van het theater aan de Amstel in Amsterdam. Zijn visionaire blik in combinatie met zijn kleurrijke en dramatische leven zijn een bron van inspiratie voor choreograaf Ed Wubbe.

OSCAR is gemaakt in de geest van Carré waar, van oudsher alle theatergenres te zien zijn, van revue en musical tot concerten en cabaret. Met het voltallig dansersensemble van Scapino, acht circusartiesten, Blaudzun en zijn zeskoppige band smelten vele disciplines samen.

Ed Wubbe: “Mijn droom om een concert-, dans- en circusvoorstelling te maken als een ode aan Oscar Carré werd hiermee werkelijkheid. De muziek van Blaudzun was heel inspirerend en is een onlosmakelijk onderdeel van de voorstelling geworden. En wat een feest om Oscar nu uit te brengen in Luxor Theater en daarmee 30 jaar Scapino af te sluiten.”

Blaudzun is zanger, producer en songwriter en heeft met zijn filmisch gearrangeerde, emotioneel gezongen nummers het afgelopen decennium zijn stempel gedrukt op het Nederlandse poplandschap. Blaudzun: "In de voorstelling smelten dansers, circusartiesten en de muziek en bandleden samen. Nog dagelijks word ik door bezoekers herinnerd aan de impact die de show op hen had. En eerlijk gezegd, maakte het geheel net zo’n indruk op de makers als op het publiek. Wat een prachtig vooruitzicht om Oscar nog een keer te mogen spelen in 2024”

Datum: Donderdag 5 september
Tijd: 20.00 – 22.00 uur
Locatie: Nieuwe Luxor Theater Rotterdam

Ticket informatie:
Uitsluitend voor EUR-Studenten: €15,00 (deze stoelen zijn op het 2e balkon en de normale prijs van deze plaatsen is 21,-).

Alle personen waar je kaarten voor koopt moeten EUR studenten zijn!
Wil je naast elkaar zitten? Koop dan samen je kaarten (niet ieder voor zich)

LET OP: Er zijn maar een heel beperkt aantal kaarten voor deze prijs voor EUR studenten tot 25 juli beschikbaar. Via het Luxortheater zelf kunnen zelf ook kaarten worden aangeschaft voor de reguliere prijs.

Georganiseerd door Studium Generale