This is Not an Embassy (Made in Taiwan)

Theatervoorstelling
zaterdag 28 sep 2024, 21:00 - 22:30
Type
Voorstelling
Gesproken taal
Engels

Theater Rotterdam

Koop je tickets! Voeg toe aan agenda

This Is Not an Embassy (Made in Taiwan) onderzoekt de uitdaging van het creëren van een ambassade voor een plaats die niet officieel als staat wordt erkend. Ondanks dat Taiwan in het verleden lid was van de VN, verloor het zijn zetel in 1971 en heeft het sindsdien gestreden voor internationale erkenning, terwijl slechts een paar landen het diplomatiek erkennen. Dit plaatst Taiwan in een moeilijke positie tussen de wereldmachten.

Taiwan heeft echter creatieve manieren gevonden om verbindingen tot stand te brengen zonder officiële erkenning, met behulp van NGO's en handelsallianties. In het theater, waar illusie en representatie regeren, rijst de vraag: hoe beeld je Taiwan op het podium af? Welke symbolen – vlaggen, volksliederen, rituelen – geven de essentie ervan weer in de hedendaagse wereld?

In This Is Not an Embassy (Made in Taiwan) brengt Stefan Kaegi verschillende stemmen samen, waaronder een gepensioneerde ambassadeur, een digitale activist en zelfs iemand uit een bubble tea-bedrijf, om de zoektocht van Taiwan naar identiteit en erkenning op het wereldtoneel te verkennen.

“For those living in Taiwan, this is an intimate and authentic drama. For those still unfamiliar with Taiwan, this play offers an opportunity to understand that Taiwan is not just the frontline of the new Cold War or “the most dangerous place on Earth.”

(Review: by Joshua Wang | Jun 14, 2024 | Politics and Society)

Concept en regie: Stefan Kaegi

Stefan Kaegi maakt o.a. documentaire theaterstukken. Met behulp van onderzoek, publieke audities en conceptuele processen geeft hij vaak een stem aan 'experts' die geen geschoolde acteur zijn, maar wel iets te vertellen hebben.

Datum: Zaterdag 28 september
Tijd: 21:00 – 22.30
Locatie: Theater Rotterdam, Schouwburgplein 25

Ticket informatie
Alleen EUR-Studenten: € 5,00

Let op: De bij inschrijving ontvang je ‘Stager-tickets’. Dit zijn niet de echte tickets voor het concert. Deze worden voor aanvang van de voorstelling toegestuurd. Je ontvangt hier later bericht over. Zorg dat wij je goede emailadres hebben zodat we je kunnen berichten.

Georganiseerd door Studium Generale