Erasmus Music Quiz

Music Pubquiz with a scientific twist!
Lachende mensen in een cirkel, waarvan twee vrouwen een papier vasthouden
dinsdag 15 okt 2024, 20:00 - 22:00
Gesproken taal

De Doelen Studio

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Raad de originele artiesten, zing mee met je favoriete karaoke-hits en kom van alles te weten over onderzoek naar het maken, beluisteren en beleven van muziek. Stel je team samen en doe mee aan deze quiz!

Op 15 oktober is het weer tijd voor de volgende editie van de Erasmus Music Quiz met de onderzoeksgroep Muziek-als-Medicijn van het Erasmus MC! Een quiz vol muziekrondes, muziektrivia en wetenschap! Kan muziek luisteren je helpen bij een operatie? Welke muziek werkt het beste? En kan muziek als medicijn worden gebruikt? Zomaar wat vragen waar onderzoek naar gedaan wordt op o.a. de Erasmus Universiteit en die misschien wel aan bod komen tijdens deze quiz!

Tijdens de avond schuiven Emy van der Valk Bouman & Antiona Becker aan. Als arts-onderzoekers binnen de onderzoeksgroep 'Muziek-als-Medicijn' van het Erasmus MC doen zij onderzoek naar de manier waarop muziek als innovatieve, evidence-based behandeling geïmplementeerd kan worden in de gezondheidszorg. Als 'juryhoofden' zullen zij ons tijdens deze quiz voorzien van alle feiten over de wetenschap van muziek.

Maar uiteraard ook rondes waarbij je lekker hard mag meezingen of waar het antwoord op het puntje van je tong ligt. Meld je team (max 5 personen) snel aan via onze website!

Quizmaster: David Boeren (Studium Generale)
Spreektaal: Engels

Datum: dinsdag 15 oktober
Tijd: 20:00 – 22:00 (Inloop: 19:30 uur)
Locatie: De Doelen Studio

Toegang: gratis, reserveren sterk aanbevolen.

Georganiseerd door Studium Generale