Testimonial Amy van den Bogert

Tijdens mijn zoektocht naar een uitdagende en passende vervolgopleiding kwam ik al snel uit bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Amy van den Bogert

Alumna pre-master Pedagogische Wetenschappen

Toen ik een aantal jaren geleden begon met de opleiding Pedagogiek aan de Haagse Hogeschool voelde ik al snel dat ik erg geïnteresseerd was in de ontwikkeling van kinderen en jongvolwassenen in het onderwijs. Na een aantal jaren ervaring opgedaan te hebben in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs sloot ik mijn opleiding af met een onderzoek naar de motivatie van leerlingen in het voortgezet onderwijs. Na het afstuderen wist ik zeker dat ik nog niet klaar was met studeren. Ik was op zoek naar meer verdieping en verbreding. Welke keuzes worden in het onderwijs gemaakt om het beste uit kinderen en jongvolwassenen te halen? Wat speelt er op de achtergrond, hetgeen wat voor ons onzichtbaar is? Welke rol spelen ouders en andere betrokken in het ontwikkelproces? En welke wetenschappelijke inzichten liggen ten grondslag aan ons onderwijs? Met al deze vragen ben ik op zoek gegaan naar een vervolgopleiding. 

Tijdens mijn zoektocht naar een uitdagende en passende vervolgopleiding kwam ik al snel uit bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Zowel de stad, als de campus van de Universiteit en als onderwijsaanbod sprak mij erg aan. Het aanbod sloot goed aan bij mijn vooropleiding. De Erasmus Universiteit biedt namelijk een pre-master programma Pedagogische Wetenschappen aan met de mogelijkheid om door te stromen naar een aantal masterspecialisaties, waaronder de Master Onderwijswetenschappen. Perfect! Inhoudelijk spraken de vakken die tijdens de pre-master aanbod komen mij aan. Naast dat er veel kennis wordt aangeboden, wordt in het programma ook veel aandacht besteed aan belangrijke vaardigheden, waaronder: onderzoekend vermogen, presentatievaardigheden, het schrijven van een rapport, etc. Een ander aspect dat mij erg aansprak, is dat de lessen kleinschalig en zelfactiverend zijn. Dat betekent dat er gewerkt wordt aan problemen en/of vraagstukken in kleine groepen studenten, waarbij actief leren centraal staat.

Na het afronden van de pre-master voelde ik mij meer competent op het gebied van opvoeding, onderwijs en onderzoek. De pre-master periode heb ik als zeer leerzaam en leuk ervaren. Naast het studeren was ik  namelijk druk aan het werk als zorgcoördinator in het voortgezet onderwijs. Een uitdagende combinatie, maar ook erg mooi. De dingen die ik leerde kon ik direct koppelen aan de praktijk. Dat motiveerde mij ook erg! Door hetgeen wat ik heb geleerd tijdens de pre-master ben ik ook ruimer gaan kijken naar verschillende opvoed- en onderwijskwesties. Ik heb geleerd om met verschillende brillen naar situaties te kijken en dat een kritische houding hier een belangrijk aspect van is. Al met al heb ik de pre-master als zeer leerzaam ervaren en heeft het programma mij goed voorbereid op de master!

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen