Students gain new perspectives on global social challenges during the new GSC week

De strategische onderzoekspijler Global Social Challenges (GSC) gaat op zoek naar maatschappelijk relevante antwoorden op de belangrijkste internationale vragen van onze generatie, zoals hoe pakken we de wereldwijde klimaatverandering en energietransitie verstandig aan? En hoe geeft de toenemende bevolking vorm aan de samenleving? Elk jaar worden vijf student-stagiairs geselecteerd om de nieuwe generatie in contact te brengen met deze mondiale maatschappelijke uitdagingen en hen ervaring te laten opdoen met het onderzoeken van deze uitdagingen. Dit jaar hebben de vijf student-stagiaires, Hannah, Femke, Claire, Natasha en Berfu, de Global Social Challenges week georganiseerd om ESSB-studenten nieuwe perspectieven te bieden op verschillende mondiale vraagstukken. Lees hier de Engelstalige review van de allereerst Global Social Challenges-week.