Sandra van Thiel benoemd tot voorzitter Wetenschappelijke Adviesraad Politie

Prof.dr. Sandra van Thiel, hoogleraar Publiek Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) is benoemd tot voorzitter van de nieuwe Wetenschappelijke Adviesraad Politie.

De Wetenschappelijke Adviesraad Politie speelt een belangrijke rol bij het geven van richtlijnen aan de Nederlandse politie die op feiten gebaseerd zijn. De Wetenschappelijke Adviesraad Politie geeft twee of meer wetenschappelijke aanbevelingen per jaar. De nadruk ligt daarbij op brede problemen die van invloed zijn op de langere termijn. De adviezen kunnen het publieke debat over maatschappelijke kwesties bevorderen die verband houden met of betrekking hebben op de politiefunctie. Bovendien verbetert het werk van de raad de relatie tussen de politie en de academische wereld.

Over Sandra van Thiel

Prof. dr. Sandra van Thiel is sinds 2020 als hoogleraar Publiek Management verbonden aan het Departement Bestuurskunde en Sociologie van de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB).  Daarvoor was zij hoogleraar Publiek Management aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ze heeft meer dan 100 academische publicaties op haar naam staan in diverse tijdschriften en uitgeverijen. In 2012 leidde ze een parlementair onderzoek voor de Eerste Kamer naar de gevolgen van verzelfstandiging voor burgers. Sinds 2015 is ze editor-in-chief van het International Journal of Public Sector Management (IJPSM). En tegenwoordig is ze ook voorzitter Wetenschappelijke Adviesraad Politie.

Marjolein Kooistra, communicatiie ESSB, kooistra@essb.eur.nl | +31683676038