Movez Lab

SocialMovez

Waarom dit onderzoek?

Online sociale netwerken als Instagram, TikTok en Snapchat bieden ongekende technologische mogelijkheden om een gezonde levensstijl onder jongeren te promoten. Bijvoorbeeld via influencers in hun online netwerk. Met ons onderzoek willen we online gezondheidscampagnes optimaliseren zonder de digitale privacy van jongeren uit het oog te verliezen.

Wat levert ons onderzoek op?

SocialMovez onderzoekt hoe gezondheidscampagnes voor jongeren effectiever kunnen worden verspreid via peer influencers in het online sociale netwerk. De focus van ons onderzoek ligt op het promoten van gezond gedrag zoals lichamelijke beweging of gezondere eetgewoontes. Met ons onderzoek willen we peer influencers in het online netwerk van jongeren identificeren en hen aanmoedigen mee te werken aan gezondheidscampagnes.

  • Wat is onze aanpak?

    Wij gebruiken innovatieve technologieën op het gebied van data-analyse om online (gezondheids)campagnes te optimaliseren, zonder dat dit ten koste gaat van de privacy van jongeren. Voor onze campagneboodschappen en strategieën werken we samen met jongeren, ouders en gezondheidsmedewerkers.

  • Kristen Bevelander (Radboud UMC)
  • William Burk (Radboud University)
  • Michel Klein (Vrije Universiteit Amsterdam)
  • Christian Steglich (University of Groningen)
  • Rebecca de Leeuw (Radboud University)
  • Tyler Prochnow (Baylor University)
  • Ruth Hunter (Queen’s University Belfast)
  • Simon Sebire (University of Bristol)
  • Dutch Young Consumers Network 

Deze projectlijn wordt gefinancierd door een NWO-VICI (2019) subsidie en voorheen een ERC Consolidator (2014-2019) subsidie, beide toegekend aan Moniek Buijzen.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen