Symposium Kinderarmoede

Gesproken taal
Gebouw
Erasmus Paviljoen
Meld je hier aan! Voeg toe aan agenda
Michelle Muus

Op 15 maart 2024 komen in Rotterdam praktijk, beleid en wetenschap op het gebied van Kinderarmoede samen. Om samen te praten over de uitdaging om het perspectief van kinderen en jongeren voorop te stellen bij de armoedeaanpak.

Nationaal Fonds Kinderhulp, gemeente Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam en de Hogeschool Rotterdam organiseren het symposium in het kader van het Rotterdamse onderzoeksprogramma Kinderarmoede. Professionals, beleidsmakers en bestuurders gaan het hebben over: Hoe we kunnen voorkomen dat armoedestress invloed heeft op het gezond opgroeien van een kind? En hoe moet een optimale aanpak eruit zien als we de behoeften van kinderen en jongeren centraal willen stellen?

Onder leiding van Soler Berk is er in het eerste deel van de middag een panelgesprek met professionals en ervaringsdeskundigen. Aansluitend vindt in de aula van de Erasmus Universiteit de oratie plaats van prof. dr. Nicole Lucassen, bijzonder hoogleraar Kinderarmoede.

13.30 - 14.15 uurInloop
14.15 - 14.30 uurInleiding door Kinderhulp en Gemeente Rotterdam
14.30 - 15.30 uur

Panelgesprek met