Escape Box: Balans van je leven

Doe mee aan de test
Michelle Muus

UITVERKOCHT

In een hectisch appartement in Beverwaard ligt de financiële chaos op tafel, terwijl kinderen om aandacht vragen en telefoons blijven rinkelen. Jullie moeten als team, met de klok die ongenadig doortikt, cruciale beslissingen nemen om de rekeningen te betalen en de uitdagingen te overwinnen. Kunnen jullie de juiste balans vinden en ontsnappen voordat de tijd op is?

2 rondes | 14.00 - 15.00 & 15.15 - 16.15
Olv Nicole Lucassen met onderzoekstagiaires, in samenwerking met Enver | per ronde 3 kamers | max 4 personen per kamer | NL

Je bevindt je samen met drie anderen in een appartement in Beverwaard. Na een lange dag is het tijd om rekeningen te betalen. Op de tafel liggen een paar ongeopende enveloppen, een oud notitieboekje en een doos, die alle informatie bevat van je huidige financiële situatie. Daarnaast zijn er kinderen die om aandacht vragen, telefoons die onophoudelijk rinkelen, mensen die een beroep op je doen.

Terwijl de klok genadeloos tikt, moeten jullie keuzes maken. Welke taken krijgen prioriteit? Welke oproepen moeten worden beantwoord? Je wordt voortdurend onderbroken door geluiden van buitenaf. Je voelt de druk toenemen terwijl je je probeert te concentreren op de opdrachten en de puzzels die voor je liggen. Elke stap heeft gevolgen - sommige leiden tot beloningen en budget, terwijl andere je dieper in de schulden brengen. Terwijl de spanning stijgt en de tijd begint te dringen, is het de bedoeling de juiste balans te vinden. Kunnen jullie ontsnappen voordat de klok op nul staat? De uitdaging begint.

Let op: Er staat een camera aan om op tijd aanwijzingen te kunnen ontvangen van buitenaf waar nodig. Uiteraard wordt er geen videomateriaal opgeslagen. Mocht je het desondanks niet op prijs stellen tijdens dit uur gefilmd te worden, kun je je helaas niet inschrijven voor dit onderdeel.

Over de Escape Box

De Escape Box is gemaakt in opdracht van jeugdzorgorganisatie Enver en is gebaseerd op zowel wetenschappelijke expertise als ervaringsexpertise. Deze escape box gaat worden ingezet binnen Enver om medewerkers (denk aan: jeugdzorg, pleegzorg, ambulante hulpverlening, scholen), op een interactieve manier, bewust(er) te maken van wat financiële stress met je doet en wat je allemaal kan tegenkomen en ervaren als je schulden en/of financiële vragen hebt.