Tweede cohort IMARC-studenten ging van start

IMARC, de International Master's in Advanced Research in Criminology, ging van start met 20 internationale studenten afkomstig uit tien verschillende landen binnen en buiten de Europese Unie.

IMARC is een interdisciplinaire voltijdsopleiding die is ontworpen om kritisch, wetenschappelijk en beleidsgericht in te spelen op de huidige eisen op het gebied van grensovergang, veiligheid en sociale rechtvaardigheid. Het is een gezamenlijke samenwerking van de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit Gent en de Universiteit van Kent. De introductie vond plaats op de campus, rekening houdend met de COVID-19 regelgeving, en gehost door het IMARC-team.

Het was een eer om de nieuwe studenten te mogen verwelkomen in dit tweejarige programma. De programmacoördinator, Elisabeth Brein, begon met een inleiding, gevolgd door de programmadirecteur René van Swaaningen. Hij behandelde de huidige problemen van de pandemie en de mondiale uitdagingen van globalisering, migratie en grenskwesties. Met een introductie Kahoot leerden de studenten meer over Rotterdam, IMARC en hun medestudenten. We sloten af ​​met een fotosessie en begonnen met het schrijven van visuele geschiedenis voor het jaarboek 2020-2022. We kijken uit naar een zeer interessante start van het eerste semester met zoveel mogelijk lezingen op de campus, maar altijd online beschikbaar. Het IMARC-team wenst dit nieuwe cohort een inspirerende start!