Prof. Schelhaas benoemd als vicedecaan bacheloropleidingen

Foto van Harriët Schelhaas

Vorig jaar heeft prof. mr Harriët Schelhaas de functie van vicedecaan bacheloropleidingen Erasmus School of Law aanvaard met ingang van 1 mei 2020. In deze functie zal prof. Schelhaas als lid van het bestuur en in nauwe samenwerking met de opleidingsdirecteuren leiding gaan geven aan de doorontwikkeling van onze bacheloropleidingen van Erasmus School of Law.

Over prof. Harriët Schelhaas

Prof. Schelhaas heeft haar rechtenstudie voltooid in Leiden en is daarna als promovendus en universitair docent werkzaam geweest aan de Universiteit Utrecht. Daar promoveerde zij in 2004 op een onderzoek naar het boetebeding in het Europese contractenrecht. Na haar promotie is zij tien jaar werkzaam geweest bij het advocatenkantoor Stibbe in Amsterdam, waarna ze is teruggekeerd naar de wetenschap.

Sinds 2015 is prof. Schelhaas hoogleraar Privaatrecht bij Erasmus School of Law en in 2017 sprak zij haar oratie uit over de mogelijkheid consistenter te differentiëren ten aanzien van commerciële contractanten. Het (internationale) commerciële contractenrecht en rechtsvergelijking hebben haar bijzondere interesse. In haar onderwijs laat prof. Schelhaas steeds de wisselwerking tussen praktijk en theorie tot uitdrukking komen. Naast haar ambt als hoogleraar Privaatrecht is prof. Schelhaas lange tijd nauw betrokken geweest bij het bachelor onderwijs van Erasmus School in Law, in haar functie als programmadirecteur Juridisch Academische Vaardigenheden.