Het lustrum van Erasmus School of Law: hoe vieren we dat?

Campus met in het midden het Sandersgebouw

Erasmus School of Law bestaat 60 jaar en viert daarom dit collegejaar haar lustrum met het thema 60 jaar GROOS. Om bij deze mijlpaal stil te staan hebben we verschillende activiteiten op de planning staan waar jij bij kunt aansluiten. Hieronder volgt een overzicht van activiteiten die de faculteit onder meer organiseert in de komende periode. Noteer de data in je agenda en sluit aan tijdens een van onze lustrumevents.

De Wetenschapsweek (18 tot en met 21 maart 2024)

Deze week bestaat uit verschillende activiteiten voor uiteenlopende doelgroepen. Het doel van deze week is om de universiteit en de wetenschap op een laagdrempelige manier zichtbaar te maken en om op deze manier de verbinding tussen wetenschap en maatschappij te stimuleren. We geven de doelgroepen kennis over de juridische wetenschap en gaan met hen in gesprek over actuele maatschappelijke ontwikkelingen. Op alle dagen is er een mogelijkheid om bij elkaar te komen onder het genot van een hapje en een drankje!

PhD in the picture

Op maandag 18 maart opent Harriët Schelhaas, decaan van Erasmus School of Law, de tentoonstelling waarop verschillende PhD onderzoekers hun onderzoek presenteren. Aansluitend zal er een borrel worden georganiseerd. De PhD posters zullen gedurende de gehele week te zien zijn in de Sanders Hal. Je bent van harte welkom om de opening van de tentoonstelling bij te wonen. Aanvang is 16.30 uur.

Scholieren verwelkomen op campus

Daarnaast ontvangen we op maandag 18 maart scholieren op vier verschillende momenten gedurende dag. We zullen de scholieren meenemen in de wereld van cybersecurity en kennis laten maken met onze prachtige campus en onze faculteit.

In gesprek met Rotterdamse burgers

Op dinsdag 19 maart gaan we in gesprek met Rotterdamse burgers over surveillance, online veiligheid en drugscriminaliteit in onze stad. Tijdens deze bijeenkomst focussen we op een brug tussen wetenschap en maatschappij en trachten we de behoefte van de Rotterdamse burger goed in kaart te brengen.

De toekomst van bedrijven

Op woensdag 20 maart verwelkomen we bedrijven om gedurende verschillende inhoudelijke sessies in gesprek te gaan over de veranderende arbeidsmarkt en de rol van duurzaamheid en cybersecurity in de bedrijfsvoering.
Je kunt je nu aanmelden voor dit event

Rondetafelgesprek over grote maatschappelijke transities binnen publieke organisaties

Op donderdag 21 maart organiseren we een exclusief rondetafelgesprek met deelnemers uit diverse publieke organisaties. Samen met Erasmus School of Law-wetenschappers verkennen we welke kennis en kunde nodig zijn voor publieke organisaties om grote maatschappelijke transities in goede banen te leiden.
Je kunt je nu aanmelden voor dit event

Alumni lustrum event (11 april 2024)

Met het thema kans(on)gelijkheid boren we een onderwerp aan dat goed past bij het uitgangspunt van Erasmus School of Law, dat het recht niet op zichzelf staat, maar is ingebed in maatschappelijke thema’s.

Naast Sander Schimmelpenninck zullen ook onze collega’s Sigrid Hemels en Maarten Verbrugh tijdens dit event hun kennis delen en in gesprek gaan met onze alumni. Je bent van harte welkom om dit evenement bij te wonen. Binnenkort kun je je aanmelden.

Lustrumfeest! (23 mei 2024)

Waarschijnlijk heb je al een aantal teasers voorbij zien komen en hopelijk staat deze datum al een tijdje in je agenda want op 23 mei vieren we het lustrum met een mooi Lustrumfeest! Het feest staat niet enkel in het teken van onze lustrumviering, maar we staan ook stil bij een belangrijk maatschappelijk thema (Stichting Jarige Job) waar we met jouw samenwerking een bijdrage aan willen leveren.

Inpakken verjaardagsboxen (week 21)

In Nederland zijn er kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren, omdat er thuis geen geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox ter waarde van €35,-. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag, thuis én op school! Jaarlijks vieren meer dan 100.000 kinderen hun verjaardag met de hulp van Jarige Job! Wij, als Erasmus School of Law, willen ook helpen! Wij vieren dit jaar ons lustrum en wij willen ook dat kinderen hun verjaardag kunnen vieren.

Samen met jullie gaan we helpen met het inpakken van de verjaardagsboxen. Je kan je via deze link aanmelden!

Studentcongres (19 juni 2024)

Op 19 juni is er een studentencongres op de campus. Dit congres wordt samen georganiseerd met de door aan ons gelieerde studieverenigingen, rondom het thema ‘Drugs in de Haven’. Meer informatie volgt.

Lustrum merchandise

We zijn Groos op onze prachtige faculteit. En dat maken we zichtbaar. Op www.60jaargroos.nl kun je gedurende het hele jaar mooie lustrum kleding bestellen.

Schroom niet en doe vooral mee met onze activiteiten. Samen maken we er een mooi lustrumjaar van!