Oratie prof. Evert Stamhuis

Gesproken taal
Voeg toe aan agenda
Prof. dr. Evert Stamhuis

Op vrijdag 24 mei 2019 om 16.00 uur spreekt prof. dr. Evert Stamhuis, hoogleraar Law & Innovation aan Erasmus School of Law, in de Aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn oratie uit met de titel: TOURING on the RIVER: LAW, LAWYERS and SMART TECHNOLOGIES'

In zijn oratie zal prof. Stamhuis de interactie tussen recht en techologie onder de loep nemen. Het toekennen van rechten en plichten aan robots wordt momenteel stevig bediscussieerd. Het is een van de vele kwesties die bij beschouwing van de interactie tussen recht en innovatieve technologie in beeld komen. Dit debat wordt tijdens de rede samengevat en gewaardeerd, door in te gaan op het waarom, het wat en het wanneer van eigen rechtssubjectiviteit voor slimme apparaten.

U bent van harte uitgenodigd deze bijeenkomst, met aansluitend een receptie, bij te wonen. Wij zien ernaar uit u dan te mogen verwelkomen.

Hier vindt u de routebeschrijving naar en plattegronden van de campus.