Is deze studie iets voor jou?
Ben jij breed geïnteresseerd in media en journalistiek en hoe ontwikkelingen op technologisch, sociaal, economisch en politiek gebied dit vakgebied veranderen? Wil je jezelf uitdagen en je wetenschappelijke vaardigheden aanscherpen? Dan is de masterspecialisatie Media & Journalistiek iets voor jou!
Belangrijkste Feiten & Cijfers
- Type
- Master
- Diploma
- MA
- Vorm
- Fulltime
- Voertaal
- Nederlands
- Tijdsduur
- 1 jaar
- Studiepunten (EC)
- 60
- Locatie
- Campus Woudestein
- Startdatum
- September
- Aanmelddeadline (EEA)
- 15 mei
Het studieprogramma in het kort
Het journalistieke ecosysteem is volop in beweging. Tijdens de eenjarige masterspecialisatie Media & Journalistiek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam onderzoek en analyseer je de relatie tussen media, publiek en actuele, maatschappelijke ontwikkelingen. Je ontwikkelt je tot een kritische, allround mediaprofessional die wetenschappelijk onderzoek kan doen en wetenschappelijke inzichten kan vertalen naar relevante adviezen en verhalen.
''Ik zou de master zeker aan bevelen aan mensen in mijn omgeving.''
Dit ga je leren
- Relevante theorieën en concepten om ontwikkelingen in het journalistieke veld beter te kunnen begrijpen en analyseren;
- Data analyseren en wetenschappelijk onderzoek doen;
- Analyseren hoe journalistieke media functioneren, welke boodschappen ze uitdragen, hoe die tot stand komen en welke effecten ze hebben;
- De relatie die nieuwsmedia hebben met het publiek, de rol die technologie hierin speelt in hoe zij zich verhouden tot de politiek;
- Daarnaast train je essentiële academische vaardigheden zoals presenteren, debatteren, wetenschappelijk schrijven en analyseren, en leer je op verschillende manieren je verhaal vertellen.
Meer weten? Ontmoet ons hier
Carrièremogelijkheden na je studie
De masterspecialisatie Media & Journalistiek leidt je op tot een breed inzetbare professional. Alumni van het studieprogramma zijn onder andere terecht gekomen in management-, research-, marketing- en publiciteitsfuncties binnen de mediawereld, de cultuursector, de communicatiebranche en natuurlijk de journalistiek.