Aanvullende regels zelfstudieplekken

Zelfstudieplekken en het volgen van online onderwijs in het Onderwijscentrum
Zorg ervoor dat je jouw Erasmus MC-pas te allen tijde bij je hebt!

• Computerzaal 5 wordt niet meer ingezet;

• Maak alléén gebruik van een zelfstudieplek in het OWC als je thuis echt geen geschikte studieplek hebt en ook nergens anders terecht kunt om rustig te studeren;

• Het uitgangspunt bij online onderwijs is dat je dit thuis of op een andere locatie buiten de faculteit volgt. Online onderwijs geven we nu juist om zo weinig mogelijk studenten over de vloer te hebben in het OWC en daarmee zoveel mogelijk reisbewegingen te beperken. Studenten die thuis geen goede faciliteiten hebben en ook niet elders een goede studieplek hebben, kunnen voor het volgen van online onderwijs nog wel terecht in het OWC;

• Het volgen van online onderwijs is ook mogelijk als je bijvoorbeeld tussen twee fysieke onderwijsblokken in online onderwijs hebt. Hiervoor worden dagelijks onderwijsruimtes ingepland. Deze zijn in te zien in de roosterapp onder "Stilteruimtes". Het dringende verzoek is om die aangewezen ruimtes dan ook te gebruiken en niet de zelfstudieplekken in het OWC. Mochten er geen extra onderwijsruimtes ingepland zijn, dan kunnen de zelfstudieplekken wel worden gebruikt. Omdat we de anderhalve meter-richtlijn zo goed mogelijk moeten volgen, is het spreiden van studieplekken van groot belang. Blijf daar s.v.p. aan denken en houd daar rekening mee!

• Een zelfstudieplek = stilteplek. De zelfstudieplekken in het OWC zijn er primair om rustig te studeren. Even iets vragen aan een in de buurt zittende medestudent is prima, maar langere gesprekken met elkaar of met meerdere personen is erg storend. Gebruik daar de zitgelegenheid in het Espressobargebied voor, maar houd ook daar rekening met elkaar;

• Tot slot: de Passage. Dit is de drukke personenverkeersader in het Erasmus MC. Het dringende verzoek vanuit de organisatie aan ons allemaal is om de Passage zo kort en zo min mogelijk te gebruiken (ga dus van een ingang in een rechte lijn naar de ingang van het OWC of de Ee-toren en v.v.). Gebruik de Passage niet als pauze- of studieplek en voorkom groepsvorming.