Hoe trek je de Nederlandse bezoeker naar het museum? Voor welk aanbod zijn zij gevoelig? Welke prijs hoort bij dat aanbod? Voor het Van Gogh Museum zijn dat belangrijke vragen nu ze het in deze coronatijden vooral van de Nederlandse bezoeker moeten hebben. En dat is niet de gangbare samenstelling van het bezoek van een van de grootste musea van het land. Erasmus Q-Intelligence helpt hen met het beantwoorden van deze vragen.
Om uit te vinden wat maakt dat de Nederlandse bezoeker naar het museum komt, is een survey uitgeschreven. In deze survey werd respondenten gevraagd om te kiezen tussen 2 pakketten. Betaal je € 35,-- voor een bezoek tijdens een stilte-uurtje en gratis ansichtkaarten, of betaal je liever € 10,-- meer voor een interactieve audiotour met gratis poster? Of spreken beide aanbiedingen je niet aan? Door herhaaldelijk dit soort vragen te stellen, kunnen we uitvinden welke van de aspecten van een pakket de potentiële bezoeker drijft.
De data uit de survey heeft het Van Gogh Museum waardevolle inzichten gegeven. Zo is bijvoorbeeld naar voren gekomen dat artikelen uit de shop voor Museumkaarthouders meer waarde hebben. Museumkaarthouders zijn überhaupt meer bereid om te betalen voor aanvullende onderdelen van het museumbezoek. Daarnaast heeft het onderzoek het Van Gogh Museum waardevolle inzichten gegeven in de prijsgevoeligheid van de Nederlandse bezoeker.
Lees meer over:
Analytics & Advisory
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw organisatie?
- E-mailadres
- eqi@ese.eur.nl
- Telefoon
- 010 - 408 29 86