Erasmus School of Social and Behavioural Sciences
Associate professor | Youth and Family
- schenk@essb.eur.nl
More information
Work
- Jacqueline Schenk (2021) - De kunst van passend, actief, vaardig en diversiteitsgevoelig communiceren
- Jacqueline J. Schenk, Mickey Keenan, Harrie H. Boelens, Simon Dymond & Paul M. Smeets (2021) - Children's emergent relations of equivalence using stimuli with opposite verbal labels: Exclusion and minimal training conditions - Behavioural Processes, 185 - doi: 10.1016/j.beproc.2021.104341 - [link]
- Jacqueline Schenk (2021) - Levenslang en levensbreed onderzoek - Down Up , 135 (3), 40-42
- Jacqueline Schenk (2021) - Verminderen van ongelijke behandeling van Downsyndroom in regulier basisonderwijs - Down Up , 135 (3), 42-46
- Jacqueline Schenk, Sabine Hollmann, Fabiënne Naber, Hedwig van Schie, Jantina van herp, Anna Verhoeff, Dimphy Arts, Isabel Wallien & Marike Deutz (2020) - Curiosity saves the cat: Hoe wederzijdse nieuwsgierigheid van jeugdhulp en onderwijs de toekomst van leerlingen met complexe(re) ondersteuningsbehoeften kan verbeteren - [link]
- Mickey Keenan, Jacqueline Schenk, Caleb Coyle, Lauren Reid & Stephen Gallagher (2020) - The Effects of Social Labels on the Allocation of Resources to Equivalent Stimuli: Does One Rotten Apple Spoil the Whole Barrel? - Psychological Record, 71 (1), 17-39 - doi: 10.1007/s40732-020-00423-0 - [link]
- Jacqueline Schenk, Fabienne Naber, Marloes Nederhand, RZ (Roxanne) Gawke & Peter Prinzie (2019) - Fostering Preschoolers Positive Behaviour and Attitude Towards Down Syndrome by Down Syndrome Doll Play - European Journal of Special Needs Education, 35 (1), 128-136 - doi: 10.1080/08856257.2019.1615803 - [link]
- Jacqueline Schenk & Marloes Nederhand (2019) - De kunst van diversiteitsgevoelig communiceren - [link]
- Peter Prinzie, Jacqueline Schenk & Fabienne Naber (2016) - Antisociaal gedrag bij kinderen en jeugdigen - doi: 10.1007/978-90-368-0616-9
- Jacqueline Schenk (2015) - Simple Steps: een multimediaprogramma voor ouders als trainers van hun kind met autisme
De Bezetting Speelt
- Start date approval
- February 2024
- End date approval
- February 2027
- Place
- ROTTERDAM
- Description
- Bestuursvoorzitter
4.2C Treatment and Intervention
- Year
- 2024
- Course Code
- FSWE-M1-032O