Marketing is van strategisch belang voor een organisatie. Immers, de business-strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en een marketing-aanpak (wat gaan we concreet doen). Het Executive Programma Disruptive Business & Marketing Strategy verbreedt je blikveld vanuit Marketing naar de business in de breedte, om mee te beginnen. Een must voor elke Marketeer die zichzelf verder wil ontwikkelen!
Waarom dit Executive Program?
Tijdens de modules van Executive Program Disruptive Business & Marketing Strategy scherpen we jouw marketingkennis aanzienlijk verder aan. Er is ruimte voor verdieping; daarnaast kun je rekenen op de laatste (wetenschappelijke) inzichten op het gebied van (digitale) marketingstrategie en businessmodel-innovatie, marketing finance, marketing purpose en competitive intelligence. Zodat jij na het volgen van dit programma onder meer:
- diverse disruptive businessmodellen kunt benoemen en toepassen op basis van concrete cases
- de rol van jouw organisatie in het maatschappelijk domein kunt beoordelen, er een toekomstbestendige strategie op kunt formuleren en waar mogelijk kunt verwaarden
- een heldere en onderscheidende (digitale) marketingstrategie kunt formuleren op basis van de organisatiedoelstellingen
- kunt analyseren waar de waardecreatie van de organisatie plaatsvindt en marketinguitgaven als investeringen in waardecreatie kunt beoordelen
- concurrentie doeltreffend kunt analyseren en de inzichten weet toe te passen in de eigen marketingstrategie
De belangrijkste informatie van dit Executive Program op een rij
Investering
Voor de deze opleiding Marketing Strategy bedraagt € 5.950,- (vrijgesteld van BTW).
Locatie
De modules van het programma worden gegeven op inspirerende locaties op of rond de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Groepsgrootte
Om onze deelnemers zoveel mogelijk ruimte voor onderlinge discussie en interactie te kunnen bieden, hanteren wij voor dit programma een maximaal aantal deelnemers van 25.
Marketing is van groot belang binnen iedere organisatie: wie wil groeien, moet beschikken over een goede marketingstrategie. Hoe jij de Go-To-Marketeer binnen jouw bedrijf wordt? Door over de juiste kennis, tools en vaardigheden te beschikken. De opleiding Marketing Strategy van het Erasmus Marketing Institute is een executive program op het hoogste niveau met actuele kennis en cases uit zowel de wetenschap als de praktijk. Hiermee heb je de juiste bagage om het verschil te maken in jouw organisatie.
Lesdag | Module | Inhoud |
1
| Module 1 | Strategie: van bedrijfsdoelstellingen naar marketing doelstellingen |
Module 2 | Business model Innovation: nieuwe verdienmodellen | |
2 | Module 3 | Marketing strategie & digitale marketingstrategie, business model canvas |
Module 4 | Marketing finance: waar vind waardecreatie plaats in de organisatie | |
3 | Module 5 | Segmenteren en Positioneren: kern doelgroep & onderscheidend vermogen |
Module 6 | De waarde propositie: Behoefte, Belofte, Bewijs | |
4 | Module 7 | Klantinzichten: kwantitatief en kwalitatief onderzoek |
Module 8 | Erasmus Marketing Bridge: strategisch marketing plan opstellen | |
5 | Casework in teams: toepassen van het geleerde, onder begeleiding van docenten en CMO’s uit de praktijk |
Dit Executive Program Marketing Strategy wordt aangeboden door het Erasmus Marketing Institute, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De programmaleiding is in handen van Emilie Huber (Program Director).
De colleges worden afwisselend gegeven door docenten van de Erasmus Universiteit en docenten met jarenlange praktijkervaring die daarnaast ruime ervaring hebben met het lesgeven aan professionals.
Praktische vragen over dit Executive Programma? Je kunt gerust een mail sturen naar de programmacoördinator.
De opleiding omvat 5 opleidingsdagen.
Vooraf aan elke lesdag wordt van jou als deelnemer verwacht dat je jezelf voorbereidt door het bestuderen van artikelen en/of het bekijken van korte video-colleges met inleiding en achtergrond op de theorie. Daarvoor heb je ongeveer 1 à 1,5 uur per lesdag nodig.
Tijdens de lesdagen ligt de nadruk op interactie en toepassing van de theorie en cases. Na elke module krijg je tips om het geleerde direct in praktijk te brengen.
Dit Executive Programma is ontworpen voor deelnemers die werkzaam zijn in een marketing of business development omgeving. Ze zijn minimaal HBO opgeleid en beschikken over minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
Voldoe je niet aan deze kwalificaties maar wil je wel graag deelnemen? Wellicht is dat mogelijk, stuur een email naar erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl
Na afloop van deze executive opleiding Marketing Strategy ontvang je een certificaat van de Erasmus Universiteit. Dat heeft waarde, op je CV en je LinkedIn profiel.
Program Coordinator
- E-mailadres
- erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl
- Telefoon
- 010 - 408 27 69
- Adres
- Burgemeester Oudlaan 50 | Van der Goot Building, M5-45
3062 PA
Rotterdam