Digitalisering en het inzetten van big data-analyses heeft veel markten op de schop gegooid. Er zijn compleet nieuwe branches en businessmodellen ontstaan. Hoe staat het met het toepassen en verwaarden van digitalisering in jouw organisatie? Dankzij Executive Program Marketing & The Value of Data van Erasmus Marketing Institute ben jij in 5 dagen on top of the game!
Waarom dit Executive Program?
Klantkennis (al dan niet digitaal) is een belangrijke grondstof voor scherpere en effectievere marketing. Maar big data alleen zijn niet zaligmakend. Data vertellen wat, wanneer, hoeveel, hoe vaak... Maar de waaromvraag (de drivers van klantgedrag) wordt niet beantwoord. Daar hebben we narrative voor nodig: een onderzoekstechniek die de waarde van data nog groter maakt. In ons Executive programma Marketing & The Value of Data komen al deze aspecten aan bod. Zodat jij daarna onder andere:
- de waarde van data in je bedrijf goed weet in te schatten
- het vakgebied data science begrijpt en de waarde ervan voor jouw organisatie ziet
- marketing- en business analytics toe kunt passen op je businesscase
- een case oplost met behulp van datagedreven technieken
- het belang van narrative als aanvulling op big data begrijpt en toepast
De belangrijkste informatie van dit Executive Program op een rij
Investering
De investering voor het Executive Program Marketing & The Value of Data bedraagt € 4.950,- (dit bedrag is exclusief btw). Het programma bestaat uit 5 opleidingsdagen die duren van 9:30 uur - 16:30 uur en zullen worden afgesloten met een borrel. Op alle dagen is de lunch inbegrepen.
Locatie
De modules van het programma zullen worden gegeven op inspirerende locaties op of rond de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Groepsgrootte
Omdat wij het belangrijk vinden dat onze deelnemers zoveel mogelijk ruimte krijgen voor onderlinge discussie en interactie, hanteren wij voor dit programma een maximaal aantal deelnemers van 25.
Tijdens de colleges van Executive Program Marketing & The Value of Data van Erasmus Marketing Institute gaan wij als volgt te werk: aan de hand van cases en klassikale discussies belichten we uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk en leggen we de materie uit aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van de deelnemers verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze onderwijsvisie van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.
Elke collegedag gaan we in op zowel de theoretische achtergronden van de onderwerpen als ook vooral de methoden om deze toe te passen aan de hand van praktische voorbeelden en cases. Op deze manier wordt een goede basis gevormd om zelf aan de slag te gaan met het toekomstbestendig maken van het businessmodel en de bijbehorende datadriven marketingstrategie om ambitieuze doelen te bereiken. Hieronder zie je welke onderwerpen er per module/collegedag aan bod komen:
Module 1 | Data Science & Introductie AI |
Module 2 | Marketing Analyse & Strategy |
Module 3 | Marketing Narrative & Research Techniques |
Module 4 | Marketing & Growth Hacking |
Module 5 | Case-dag: World Class Marketing Data Cases |
Het Executive Program Marketing & The Value of Data is ontwikkeld door het Erasmus Marketing Institute, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De programmaleiding is in handen van Emilie Huber (Program Director).
Tijdens de colleges delen ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management, aangevuld met zeer ervaren praktijkdocenten van het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing), hun kennis en inzichten. Alle docenten zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma neer te zetten
Praktische vragen over dit Executive Programma? Stuur een mail naar de programmacoördinator.
We communiceren de data voor de editie van 2023 zo snel mogelijk; houd deze website in de gaten of stuur een mail naar de programmacoördinator!
Een groep van maximaal 25 deelnemers zal tijdens dit vijfdaagse programma aan de slag gaan met de datagestuurde kant van marketing en alle onderwerpen die daarbij horen. Voor elke module wordt van de deelnemers verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Op de laatste dag buigen de deelnemers zich over hun eigen case rondom business model innovation en digital marketing strategy (hierbij geldt ook een voorbereiding van minimaal een dag).
Dit programma is bedoeld voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt dan ook verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal hbo-niveau beschikken.
Na afronding van de opleiding ontvang je een certificaat van deelname vanuit Erasmus Marketing Institute, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Program Coordinator
- E-mailadres
- erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl
- Telefoonnummer
- 010 - 408 27 69
- Adres
- Burgemeester Oudlaan 50 | Van der Goot Building, M5-45
3062 PA
Rotterdam