How to manage group dynamics of the tutorial

MicroLab for TA's or Tutors
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Verschillende studentengroepen brengen voor jou als docent vaak verschillende uitdagingen met zich mee. Je moet onder meer zorgen voor een productieve leeromgeving, een balans vinden tussen autoriteit en vriendelijk zijn, en omgaan met moeilijke of uitdagende studenten of situaties. Tijdens dit MicroLab speel je een rollenspel over moeilijke situaties die in de klas kunnen voorkomen en oefen je verschillende leerstijlen / strategieën om deze aan te pakken.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Type
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline
Tarief

Wat ga je bereiken?

• Omgaan met moeilijke situaties die kunnen voorkomen binnen een onderwijsgroep
  • De eigen stijl van lesgeven aan verschillende studentengroepen aanpassen.

Doelgroep en vereiste voorkennis

De MicroLab is bedoeld voor TA's en tutors die geïnteresseerd zijn om hun onderwijsvaardigheden verder te ontwikkelen.

Vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab heeft een gemengd karakter. Je start in de online Canvas-omgeving met ondersteunend materiaal. Als voorbereiding wordt gevraagd om een casus voor te bereiden van een moeilijke situatie die je hebt meegemaakt of verwacht te ervaren tijdens tutorials (ongeveer 3 uur totale voorbereidingstijd). Tijdens de fysieke workshop (3 uur) worden de voorbereide cases door middel van een rollenspel met een trainingsacteur behandeld en bespreek je samen met de groep de feedback en toepassing van groepsdynamica-theorieën.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

Tarief

Gratis voor EUR docenten

BTW
Niet van toepassing
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren