How to blend your course with Canvas

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Canvas is het Learning Management System voor de EUR en biedt mogelijkheden om jouw studenten online te activeren. In dit individuele Design Lab leert je hoe je een vak ontwerpt in Canvas LMS met active blended learning. Wij zullen je begeleiden met het ontwerpen van de Canvas omgeving om de leerervaring van jouw studenten te verbeteren. Tegen het einde van dit individuele Design Lab heb je een interactief herontwerp gemaakt van jouw vak in Canvas, met behulp van verschillende leeractiviteiten.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• Een duidelijke structuur maken van het vak op basis van modules;
  • Blended learning-activiteiten ontwerpen voor Canvas (opdrachten, quizzen, peer review, discussies);
  • Een communicatiestructuur opzetten in Canvas (discussie, chat, announcements, inbox).

Doelgroep en vereiste voorkennis

Dit MicroLab is bedoeld voor EUR-docenten om hun eigen cursus opnieuw in te richten. Er is geen specifieke voorkennis vereist

Inhoud, vorm en tijdsinvestering

Je begint in week 1 met het online gedeelte, waar je de mogelijkheden van Canvas activiteiten leert kennen en theorie bestudeert over blended onderwijs. Na deze voorbereiding neem je in week 2 deel aan een online sessie waar je nadenkt en zult sparren over de leeractiviteiten die jij kan inzetten in jouw onderwijs. Als je nog vragen hebt over Canvas is er in week 3 ondersteuning op afstand beschikbaar en zullen de trainers je vragen beantwoorden. In week 4 laat je de Canvas cursus zien door middel van een korte video, waarmee je slaagt voor het individuele Design Lab. De totale tijdsinvestering is 15 uur verdeeld over 4 weken.

Canvas is het nieuwe Learning Management System voor de EUR en biedt mogelijkheden om jouw vak opnieuw in te richten. In dit MicroLab leert je hoe je een vak ontwerpt in Canvas LMS met active blended learning. Wij zullen je begeleiden met het ontwerpen van de Canvas omgeving om de leerervaring van jouw studenten te verbeteren. Tegen het einde van deze module heb je een interactief herontwerp gemaakt van jouw vak in Canvas, met behulp van verschillende leeractiviteiten.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren