How to activate students' prior knowledge in your course?

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Vraag jij je af hoe je de voorkennis van jouw studenten effectief kunt activeren aan het begin van een cursus of bij de introductie van een nieuw concept? Of wil je inzicht krijgen in de beginsituatie van je studenten om het ontwerp van je cursus of lesgeven hierop aan te passen? In dit MicroLab leer je hoe je de voorkennis van je studenten activeert en beoordeelt en welke interventies je kunt doen op basis van het niveau van de voorkennis van je groep studenten. Je zult de beginsituatie van je studenten analyseren, de benodigde voorkennis en vaardigheden bepalen die studenten nodig hebben om deel te nemen aan je cursus en je zult je eigen toetsing ontwikkelen om de voorkennis van studenten te beoordelen. Daarnaast leer je verschillende les- en leeractiviteiten over hoe je de voorkennis van studenten kunt activeren.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• De benodigde voorkennis/het benodigde instapniveau voor je cursus te identificeren.
  • De voorkennis van studenten te meten door middel van (klassen)toetsactiviteiten.
  • Passende interventies en ondersteunende materialen te creëren (op het gebied van inhoud, proces, product en klasomgeving) om je studenten het gat in hun voorkennis te laten opvullen.

Startdatums

Stuur een e-mail naar training@risbo.eur.nl om dit MicroLab aan te vragen. Dit MicroLab wordt op aanvraag georganiseerd voor minimaal 4 deelnemers.

Inhoud, vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab heeft een blended opzet, wat betekent dat je online kunt voorbereiden en vervolgens een (online) sessie kunt houden met de trainer. In deze sessie zul je meer inspiratie krijgen voor het activeren van voorkennis, kun je jouw persoonlijke casus met de trainer bediscussiëren en kun je ervaringen delen met andere docenten van verschillende faculteiten (afhankelijk van het aantal deelnemers). Na de sessie zul je experimenteren met het activeren en/of beoordelen van de voorkennis binnen jouw cursus.

De trainer kan je ondersteunen in het voorbereiden van of het reflecteren op dit experiment. Om dit MicroLab te voltooien, vragen we je een korte video te maken die je activiteit of interventie en haar resultaten laat zien.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen..

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Deelnemers zeggen..

"Ik probeer de voorkennis van studenten meer serieus te nemen en er op de juiste manier mee om te gaan"

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Inschrijfdeadline

The inschrijfdeadline is twee weken voor het MicroLab plaatsvindt. Wanneer registratie niet langer mogelijk is, neem alsjeblieft contact op met training@risbo.eur.nl om te kijken of er nog ene plek beschikbaar is.

Tijdsduur
3 uren